Balti riikide alkoholi tootja ja müüja AS Liviko grupi 2012. aasta auditeeritud konsolideeritud netokäive oli 136 miljonit eurot, milles sisaldub 67,6 miljonit eurot alkoholi aktsiisimaksu.
Müügitulu kasvas aastaga viis protsenti, ärikasum 13 protsenti. Grupi auditeeritud konsolideeritud maksude ja amortisatsioonikulu eelne tulu oli (EBITDA) 5,2 miljonit eurot, puhaskasum 2 miljonit eurot.
Eelmisel aastal saavutas Liviko oma tunnustoodete Viru Valge ja Vana Tallinna ekspordi olulise kasvu, Viru Valget eksporditi 25 protsenti ja Vana Tallinnat 10 protsenti mullusest enam. Lisaks müügile läbi tütarettevõtete kasvas Liviko eksport aastaga 17,7 protsenti. Eksport moodustas 32 protsenti Liviko kogutoodangust.
„Liviko grupi üheks oluliseks tuumikkompetentsiks on kujunenud võime luua, hoida ja arendada kaubamärke. Oleme fokuseeritud meie põhibrändide Viru Valge ja Vana Tallinna arendamisele nii koduturul kui ka välismaal," ütlest Liviko juhataja Janek Kalvi. Lisades, et Liviko on kujunenud ka oluliseks rahvusvaheliselt tunnustatud kaubamärkide esindajaks ja importijaks.
Liviko grupp suutis 2012. aastal hoolimata alkoholiturgu tervikuna negatiivselt mõjutavatest protsessidest, nagu aktsiiside oluline tõus ja viinatarbimise langus olla stabiilselt tõusuteel kõigis olulistes valdkondades - aastaga kasvas omatoodangu müük 6,4 protsenti ja jookide import 6,1 protsenti.
„Liviko emaettevõtte vaatenurgast on eriti põhjust rahul olla Läti tütarettevõttega Liviko SIA, mis jõudis arvestatavasse kasumisse. Leedu tütarettevõte Liviko UAB lõpetas mulluse majandusaasta kahjumiga, kuna ettevõtet ja selle struktuuri valmistati ette rahvusvaheliste kaubamärkide teenindamiseks ja esindamiseks,“ ütles Kalvi.
AS Liviko on 115-aastaste traditsioonidega 1898. aastal asutatud kvaliteetalkoholi tootja. AS Liviko on nii Eestis, Lätis kui ka Leedus välja arendanud alkoholi jaotus- ja hulgimüügivõrgu, mille kaudu turustatakse omatoodangu kõrval maaletoodavaid brände ka teistelt maailma kvaliteetalkoholi tootjatelt. AS Liviko annab Eestis, Lätis, Leedus ja Jaapanis tööd 376 inimesele.
Seotud lood
Selveri müügid kinnitavad, et jõulude ajal eelistatakse traditsioonilisi maitseid, kuid alati on ruumi innovatsioonile. Seetõttu tuleb Selveri Köök igal aastal välja uute ja eriliste jõulutoodetega. Kulinaaria tegevdirektor Merje Kips räägib lähemalt.