• 25.10.13, 13:35
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pärnits: kaubanduspindu on Eestis piisavalt

Ülemiste keskuse direktori Guido Pärnitsa hinnangul on Eestis kaubanduspindu piisavalt ning nende juurde ehitamine muudaks hinnad lihtsalt tarbija jaoks kallimaks.
„Lagi on ees. Kui me ehitame rohkem pindasid, siis igal betooniruutmeetril on oma hind ja selle peab keegi kinni maksma – selleks on lõpptarbija,“ nentis Pärnits.
Viimase Euroopa kaubanduskeskuste arenguraporti kohaselt on Eesti kaubanduspinna ruutmeetrite arvult inimese kohta Euroopa riikide seas neljas Norra, Luksemburgi ja Rootsi järel.
Raporti tulemused teda ei üllatanud - see, et Eestis on kaubanduspindade konkurents üsna tihe, on tema sõnul juba üsna ammu teada.
Ta selgitas, et siin on kaubanduspindu rohkem kui Lääne-Euroopas juba ainuüksi kliima tõttu. „Meil tänavakaubandust ei ole, mujal suurlinnades asendab seda paljugi tänavakaubandus, mis on kokkuvõttes mastaapne, kui võtta näiteks Inglismaal Oxfordi tänav,“ nentis ta, lisades, et tänavakaubandust Euroopa kaubanduskeskuste statistikas ei arvestata.
„Fakt on see, et Eestis on kaubanduspinda piisavalt ja siia ei peaks rohkem kaubanduspindu juurde ehitama,“ hindas Pärnits. Mida rohkem kaubanduspindu ehitatakse, seda rohkem tõstab see tema hinnangul hindu tarbija jaoks.
Äripäev küsis, kas arvestades Eesti madalat ostujõudu ja iibe langust, ei investeeri Eesti liigselt kaubanduspindadesse.

Seotud lood

Uudised
  • 02.06.15, 12:13
Pärnits suhtub kriitiliselt uude keskusesse
Ülemiste Keskuse juhataja Guido Pärnits suhtub uue kaubanduskeskuse ehitamisesse kriitiliselt, sest tema hinnangul asub Pro Kapital Grupp oma sammu valel ajal.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele