Nixori poolt korraldatud tehnoloogiapäeval "Nixor Connects Baltics" Tallinna üritusel rääkis ZBD esindaja Franz Josef Buschmeier elektrooniliste hinnasiltide müütidest ning selgitas, miks need tõele ei vasta.
Müüt 1: Elektroonilised hinnasildid on uus tehnoloogia.
Tegelikkus: E-silte on kasutatud erinevates versioonides juba 20 aastat, kuid kõik ettevõtted ei ole suutnud endale selgeks teha, kuidas see tehnoloogia aitaks neil paremini ja lihtsamini oma tööd korraldada.
Müüt 2: See on tööriist, millega on kaupmeestel lihtne hinnamuutusi hallata.
Tegelikkus: Jah aga mitte ainult seda. Lisaks hindadele, saab tänastel e-siltidel edastada ka infot toote enda kohta: kuvada brändi, kajastada laojääki ning võimaldada interaktiivset suhtlust kliendiga QR-koodi või triipkoodi abil.
Müüt 3: See on kallis tehnoloogia, mida on hea omada, kuid ei sobi minu eelarve reale.
Tegelikkus: Kuna antud tehnoloogia võimaldab kulusid vähendada, tulusid suurendada ning samuti ka analüüsida erinevaid äriprotsesse – alates reklaamist kuni toodete juhtimiseni välja - siis investeeringu tasuvuse aeg on keskmiselt vahemikus 1-2 aastat.
Müüt 4: Elektrooniliste hinnasiltide paigaldamine eeldab igapäevase tegevuse peatamist – võib olla on see sobilikum uute kaupluste puhul.
Tegelikkus: Kuna tegemist on juhtmevaba süsteemiga, siis saab seda paigaldada kaupluse igapäevast tööd segamata.
Müüt 5: Kui on võimalik kõiki toote andmeid e-sildile kuvada, siis sellega kaasneb turvalisuse risk, et klient võib näha liigset infot.
Tegelikkus: Edastatakse ainult valitud andmed, kokkulepitud kujunduses. Ei ole põhjust karta, et klient näeb tundlikke andmeid. Seda, mis on ekraanil nähtav saab kergesti kontrollida.
Müüt 6: Nagu iga tehnoloogia, siis ka see läheb pidevalt odavamaks, seega tasub veel oodata.
Tegelikkus: Tehnoloogia väljatöötamise ja jätkuvad arenduskulud määravad taseme, millest väiksemaks hind minna ei saa. Pigem peab keskenduma sellele, milliste muudatustega saab elektrooniliste hinnasiltide abil vähendada kulusid ja kaubakadusid ning suurendada kaupluse käivet.
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.