• 18.02.14, 14:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Baltika: Blue Inc London annab uusi võimalusi

Baltika jaekaubanduse juht Brigitta Kippak ütles, et kuna Baltika enda portfellis  ei olnud madalama hinnaklassi brändi noorematele meestele, siis sai lahenduseks frantsiisleping briti kaubamärgi Blue Inc Londoniga.
Möödunud aastal tõi Baltika kaubamärkide hulka esimese frantsiisitava brändi – Blue Inc London. Kaubamärgist, tema teekonnast Baltikasse ja esimestest kuudest Baltikumi turul räägivad Baltika jaekaubanduse juht Brigitta Kippak ja brändi turundaja Kaie Hert.
Baltikal on juba viis brändi, miks oli vaja võtte üks bränd veel juurde?
Kippak: Sellisel arengul on kaks olulist põhjust. Esmalt Baltika strateegiline eesmärk on kasvada ja suurendada müüki nii olemasolevatel jaeturgudel, kui ka uutel turgudel läbi edasimüüjate ning frantsiispartnerite. Täna on õnneks Baltikumis mõningast kasvuruumi veel ka meie senise  brändiportfelliga, kuid kaugemas perspektiivis oleks jätkuva kasvu tagamiseks vaja laiemat klientide ringi ja uusi sihtgruppe. Selleks peame aga juba täna alustama uute, täiendavate brändide tutvustamise ja turuletoomisega.  Täpselt samal põhjusel lisasime Baltika kaubamärkide hulka üleeelmise aasta lõpus ka Bastioni. Järgmise uue brändi võtsime aga läbi frantsiisipartnerluse, ehk saame valmis kaubamärgi ja tooted ning meie ülesandeks on need kohalikul turul (Baltimaad) edukalt tarbijani viia. Teiseks on meil kõigis kolmes Balti riigis väga kompetentsed jaekaubanduse tiimid ning soovime sama tiimiga enam müüki saavutada ja efektiivsust tõsta. Lisaks peame arvestama ka sellega, et laiem brändiportfell ja suurem jaekaubanduse maht võimaldab meil olla ka kaubanduskeskustele atraktiivsem partner.
Miks just Blue Inc London?
Kippak: Esmalt loomulikult seetõttu, et meie enda brändiportfellis senini analoogne bränd puudus – sihtgrupp, stiil, samuti toode ise – isegi kui tahaksime, siis meie tänane hankebaas ja hankemaht ei võimalda teha selliseid tooteid, nagu pakub Blue Inc London. Ka on Blue Inc London brändi toodetel hinna ja kvaliteedi suhe väga hästi paigas ja seetõttu Suurbritannias oma sihtgrupis väga hästi vastu võetud.
Kuidas see kaubamärk ja toode teistest eristub – kellele ta suunatud on?
Kippak: Blue Inc London pakub mehele suurepärast vaba aja- ja igapäevarõivast. Just sellist tüüpi tootegruppe, mis meie teiste kaubamärkide valikus senini kõige napimalt esindatud. Oleme ise suurepärased formaalsema kontorirõiva valmistajad, kuid vaadates ringi, siis suvel on rõivastumine vabam ja vähemametlik. Blue Inc Londoni puhul on ootuspärane, et aktiivsem müügiperiood jääb just perioodi maikuust augustini, kui inimestel vaba aega rohkem ja mugavus riietuses esiplaanil.
Kaie Hert: Kui püüda selle kaubamärgi kandjat iseloomustada, siis ta on mees vanuses 18 ja vanem, armastab sporti ja meelelahutust – külastab pubisid-klubisid ning veedab palju aega koos sõpradega. Üks konkreetne sihtgrupp meie jaoks on kindlasti ka tudengid. See kaubamärk on äärmiselt rahakotisõbralik – kvaliteedi-hinna suhe on tasemel. Poed ise näevad väga värsked ja tänapäevased välja ning toodete värvigamma ja lahedad britipärased disainilahendused peaksid meie meeste maitsega hästi kokku minema.
Frantsiisileping määratleb esindusõiguse Baltikumi raames, miks mitte laiemalt?
Kippak: Just Baltikumis oleme oma praegused brändid kõige paremini sisse töötanud ning siin on valiku mitmekesistamist kõige rohkem vaja, et kasvada. Baltikumi kliendi ja turuga oleme ka kõige paremini tuttavad, et suuta siin tugeva jaepartnerina uut brändi juurutada.
Kas Baltika brändiportfell on nüüd täielik, või on sealt veel midagi puudu?
Kippak: Püüame uued brändid – nii Bastion kui Blue Inc London esmalt tööle saada, siis vaatame edasi. Kaubamärgi frantsiis on meie jaoks uus ja uudne projekt ning lahendada tuleb rida täiesti uusi küsimusi, palju on vaja õppida ja kohaneda – frantsiisi põhimõttel toimiv bränd ei toimi 100% samamoodi kui meie oma brändide jaetegevused. Oluline on aru saada, kuidas toimib selles kontekstis meie enda ettevõtte struktuur ja kuidas aitab kaasa sellele, et me selliste koostöövormide najal saaksime areneda. Ka koostööpartneriga täieliku teineteisemõistmiseni jõudmine võtab aega.
Mis on need põhilised erinevused ning kas on olnud selles protsessis ka ootamatusi?
Kippak: Kui oma brändide puhul disainime tooted, ostame kas kanga või valmistoote sisse, otsustame kauba struktuuri, liigid ja ajastuse, arvestades sealjuures väga palju meie enda konkreetsete poodide vajaduste ning asukohtadega, siis Blue Inc Londoni puhul võtame vastu valmiskollektsiooni, mis on tehtud kultuuriliselt ja klimaatiliselt mõnevõrra teistsugusele piirkonnale. Ka meie partner alles õpib siinset klienti tundma, et osata pakkuda talle sobivaimat valikut kollektsioonist.
Tavapäraselt kestab uue poe avamise protsess pool aastat, kuid seekord avanesid pinnad olemasolevates keskustes, mis sobisid just Blue Inc Londonile ning me võtsime need. Tavapärase kuue kuu asemel oli poodide avamiseni aega vaid 2-3 kuud. Ka kauba planeerime iga poe vajadustest lähtuvalt nõuab aega vähemalt kuus kuud, kuid meie poodide avamiste kiire tempo pani ka Blue Inc Londoni meeskonna topeltkiirusel tegutsema – esimene kaubavalik tuli teha juba olemasolevatest reservidest. Tormiline algus on meil võimaldanud partneritena üksteist kiiresti tundma õppida ning koos õpime nüüd tundma ka turgu ja kliendi konkreetseid ootusi - ma arvan, et sügiseks oleme mõlemalt poolelt oluliselt targemad.
Kuidas frantsiis keti levikuga edasi liigutakse – kuhu tulevad järgmised poed?
Kippak: Praeguseks on kinnitatud, et sügisel tuleb Ülemiste Keskuse laiendusse üks kauplus. Sel juhul on meil aasta lõpuks kaks poodi Eestis Tallinnas ning kaks Lätis – üks Riias ja üks Valmieras. Me oleme alati avatud ka uutele sobivatele asukohtadele.
Peale seda peaks järgmine etapp olema Leedu – see jääb pigem 2015. aastasse. Kui me aga näeme, et seoses tuntuse kasvamisega kasvavad oluliselt müügid 2014 kevadel, siis võib kõne alla tulla ka juba 2014 sügishooajaks pinna otsimine Leetu.
Kas brändi tutvustamiseks on veel lähiajal plaanis midagi erilist?
Hert: Võib öelda, et me oma aktiivsust ei vähenda - kommunikatsioonikanalid on tänaseks valitud ning teeme nendega tööd edasi. Põhirõhk on  sotsiaalmeedial ning sihtgrupi tähelepanu püüame läbi erinevate ürituste – näiteks Eestis olime kohal Tänavatantsu festivalil (Baltic Session), teeme koostööd populaarsete ürituste sarjadega klubides (Grind, Su mix kõlab tuttavalt) jne. Selleks et valitud suundi testida ja kliendi ootustest veel paremini aru saada, plaanime selle aasta alguses korraldada fookusgrupi uuringu - kindlasti toimub see Eestis, loodetavasti ka Lätis.
Kes on Baltikumi turul Blue Inc Londoni põhilised konkurendid?
Kippak: House, H&M, New Yorker, CroppTown, ka Reserved ja Seppälä mingil määral. Hinnaklassi osas eristume eeskätt läbi baastoodete multipakkumiste, mis on oluline osa brändi müügipoliitikast. Müüme näiteks pükse, T-särke läbi pakkumise: osta kaks toodet, saad turu parima hinna. Tarbija vaates funktsionaalne lähenemine – sul vaja seda ja seda tüüpi riideid, ostad ära ja on olemas.
Kas seda tüüpi lähenemine on meie meeste jaoks loomulik ja harjumuspärane?
Kippak: Mees on ju reeglina ostlemise osas mugav – tal on hea meel, kui ta saab kõik korraga kätte ning seetõttu ostabki reeglina korraga rohkem kui naine. Meie võimalus siinkohal peitub selles, et toode ise on odavam – anname sama raha eest topelt tükke, rohkem valikuid, rohkem mugavust.
Autor: Tiina Urm

Seotud lood

Uudised
  • 01.10.13, 10:56
Baltika avab reedel Blue Inc Londoni kaupluse uksed
Sellel reedel avab Baltika Grupp briti meestemoe bränd Blue Inc London kaupluse uksed Rocca al Mare keskuses.
Uudised
  • 21.05.13, 13:36
Baltika hakkab Blued müüma
Baltika allkirjastas 15. mail frantsiisivõtjana lepingu ettevõttega A Levy & Son Ltd, millega omandab Blue Inc kaubamärkide esindusõigused Baltikumis, teatas ettevõte börsile.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 10:12
DSV müügijuht: meie kolm tugisammast on meie meeskond, meie IT ja meie kliendid
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele