• 13.03.14, 14:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Klient peab saama ostud mugavalt sooritatud

Futurelab asutaja ja jaemüügekspert Alain Thys ütles, et jaekaubandus on muutunud tarbijakeskseks, mis tähendab, et ettevõte peab olema valmis klienti teenindama igal pool ja igal ajal.
Thys rääkis teisipäeval toimunud Makselahenduste Otsustajafoorumil, et jaekaubandus on liikumas toote- ja jaotuskeskselt mudelilt tarbijakesksele. “See tähendab, et tarbijad eeldavad jaekaubanduskogemuse saamist seal, kus nad seda ise soovivad,” rääkis ta.
Näiteks, kui klient soovib osta toiduaineid kell 2 öösel telefoni teel või proovida selga jakki, mis on müügil ainult Jaapanis, siis klient on mõistnud, et see on võimalik. Samuti on võimalik tutvuda kaupluse vaateaknaga ja esitada online tellimus (või vastupidi)
Tema sõnul räägivad paljud nendest arengutest, kuid suur hulk jaemüüjad siiski ei reageeri sellele reaalsusele veel piisavalt. “Seda tingivad osaliselt õigussüsteemid ja infrastruktuur, kuid ka asjaolu, et kaubamärgid ja jaemüüjad ei suuda omavahel kokkuleppele jõuda, kuidas ostlemine peaks toimuma,“ rääkis Thys.
„Tarbijate suur mõju seisneb selles, et nende rahakott sunnib jaemüüjaid arenema: täna liigutakse erinevatesse müügikanalitesse ja katsetatakse erinevaid mudeleid, homme liigutakse isikustatud kauplemise poole või 3D tootmiseni,“ loetles ta. Lisades, et need jaekaupmehed, kes ei suuda kaasa tulla, jäävad paratamatult maha.
Thysi sõnul ei mõjuta ostukäitumise muutumine inimeste makseviise, sest makseharjumused kujunevad aeglaselt. Tema sõnul on aga mitmed muudatused pidurdamatud. “Mida rohkem inimesi sooritab oste veebis, seda rohkem tekib digitaalseid makseviise.
Erinevate makseviiside arenemisega on kliendil üha raskem anda teenindajale jootraha. Kuid Dipjar USAs mõtles välja lahenduse, et peale maksmist veel korra kaarti läbi tõmmates saab jätta jootraha. Samuti soovivad kliendid maksta toodete eest võimalikult mugavalt, kasutades siis selleks näiteks Amazoni stiili (üks klikk, üks ost). Thysis rääkis veel, et kui klient saab aru NFC makseviisi eelistest, siis hakkavad kauplusesisesed ostud lõpuks liikuma telefoni.        
Lõpetuseks ütles Thysi, et tehnoloogilisi arenguid saab vaadelda nii imetluse kui kõhklusega, kuid siiski kehtivad aegumatud jaemüügireeglid: veenduge, et saate vastu võtta kliendi soovitud mistahes makseviisi; lõppude lõpuks, kui te ei saa raha vastu võtta, ei saa te ka müüa.

Seotud lood

Uudised
  • 13.03.14, 15:09
Kaubanduskeskused peaksid rohkem mõtlema tulevikukliendile
Noored veedavad kaubanduskeskustes väga palju aega ehk hängivad, siis Ülemiste Keskuse tegevjuhi Guido Pärnitsa arvates võiks keskus pakkuda noortele erinevaid tegevusi, sest tegemist on tuleviku kliendiga.
Uudised
  • 14.03.14, 09:26
Eesti e-kaubandus kogub hoogu
E-kaubanduse populaarsus on Eestis madal, kuna usaldusväärsed brändid ei ole veel internetis ning Eesti traditsiooniline jaekaubandus töötab hästi - vahemaad on lühikesed ja kaubanduspinda on palju, rääkis Eesti e-kaubanduse Liidu juhatuse aseesimees Henrik Aavik
  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 10:12
DSV müügijuht: meie kolm tugisammast on meie meeskond, meie IT ja meie kliendid
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele