Toiduliidu aastakonverentsi avakõnes väljendas liidu juhataja Sirje Potisepp muret infokülluse pärast, mis tekitab tarbijas segadust ning süvendab väärarusaamade kontrollimatut levimist.
Toiduliidu juhataja nentis, et pahatihti on väärinfo levimises ise süüdi ka toidutööstused, kes tihedas konkurentsiolukorras tarbija tähelepanu saavutamiseks ebaõigeid võtteid kasutavad.
„Toiduainetööstused võtavad aina rohkemal määral endale vastutust tarbija tervise eest, vähendades toodetes soola-, suhkru- ja rasvasisaldust ning kunstlikke lisaaineid,“ rääkis Potisepp. „Samas on mul mure toidu, toiduainete ja toitumise kohta avalikkuses vohava infokülluse pärast, milles tarbija ei suuda enam orienteeruda ega aru saada, mis on õige ja mis vale. See seab tihti küsimärgi alla ka kõigi toiduainetööstusettevõtete usaldusväärsuse.“
Potiseppa sõnul näitavad uuringud, et tarbijateadlikkus toitu ja toitumist puudutava kohta on aasta-aastalt paranenud, kuid me ei küsi, mida see teadlikkus sisuliselt tähendab. „Kas seda, et kõik masinatega valmistatud toiduained on pahad ja E-aineid täis ning käsitsi samade retseptide järgi valmistatud toiduained on head?“ märkis Potisepp.
Autor: aripaev .ee, Harry Tuul
Seotud lood
Toiduainetööstuste eksport kasvas möödunud aastal 10% 0,5 mld eurole. Sektori kogukasum oli 89 mln eurot ehk 10% väiksem võrreldes 2012. aastaga, mis oli peamiselt tingitud tööjõukulude kasvust.
Selveri müügid kinnitavad, et jõulude ajal eelistatakse traditsioonilisi maitseid, kuid alati on ruumi innovatsioonile. Seetõttu tuleb Selveri Köök igal aastal välja uute ja eriliste jõulutoodetega. Kulinaaria tegevdirektor Merje Kips räägib lähemalt.