• 04.09.14, 12:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eksportimisel suurim kasu veebipoest

Kas oma toodet välismaale müües valida müük jaeketi kaudu või otsida maaletooja, agent või konsultant?
Suurimat kasumimarginaali tõotab see, kui sihtriigis ise veebipood püsti panna, samas peab arvestama, et selle loomine ning turundamine tähendab kopsakaid kulusid, kirjutab 4. septembri Äripäev tööstuse rubriigis.
Rabaconda valmistab ja müüb motosõitjatele kiiret rehvivahetuspukki enduuro. Ettevõtte üks omanikke Jakob Saks ütles, et on ise kuus aastat Hispaanias agendina töötanud ja tundis omal nahal, mis agenti motiveerib ning mis mitte. 
"Agenti motiveerib kõige enam see, kui lihtne on tootega raha teha," sõnas Saks. Tema ülesandeks Hispaanias oli leida Eesti sae- ja höövelmaterjalile ärikliente. "Ajal, kui Hispaania majandus kasvas, müüsid Eesti puidutööstused minu vahendusel kuni 12 miljoni krooni eest aastas," märkis ta.
Seetõttu teab Saks, et ettevõte on välismaale müües kõige ihaldusväärsemas olukorras, kui ta suudab toodet ise lõpptarbijale müüa, näiteks oma veebipoe vahendusel. Kui ei suuda, kas või selle tõttu, et teenindamist ootavaid kliente on ühtäkki paarsada miljonit, tuleb toode teha kättesaadavaks jaekaubandusketi vahendusel, aga kaubanduskett pakub teenust, mille eest võtab ära poole marginaalist.
"Kui soovid 50% marginaalist ära anda, siis müü oma tooteid-teenuseid välismaal jaeketi kaudu, kui suudad edukalt hakkama saada ka 25%ga marginaalist, siis palka lisaks ka maaletooja," tõi Saks numbrid välja.
Rabaconda on tema sõnul Euroopas saavutanud sellise ihaldusväärse taseme, et müüb oma tooteid netis otse lõpptarbijale. Ka USAs valiti sama tee, ent ollakse alles selle raja alguses.
Loe Äripäevast Tööstusrubriigist, millised on soovitused, kuidas piiritagant raha koju tuua.
Autor: Annika Matson, Urve Vilk

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 10:12
DSV müügijuht: meie kolm tugisammast on meie meeskond, meie IT ja meie kliendid
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele