• 25.09.14, 15:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

H&M kasvatas uhkelt müüki, aktsia kukub kolinal

Kolmandas kvartali tugevast puhaskasumi kasvust teatanud Rootsi rõivaste jaemüüja Hennes & Mauritzi aktsia kukub robinal, sest analüütikutele teeb muret ettevõte alla ootuste jäänud brutomarginaal.
H&Mi aktsia on praeguseks Stockholmi börsil kukkunud juba üle 3%. Societe Generale analüütiku Anne Critchlowi sõnul on probleemiks firma brutomarginaal, mis libises 58,3%le võrreldes 58,8% läinud aastal. Bloombergi poolt küsitletud analüütikud ootasid marginaaliks 58,4%.
Critchlowi hinnangul on firma brutomarginaalis kui sellisest enam keskendunud klientidele parima hinna pakkumisele. „Ma arvan, et see on õige pikas perspektiivis turuosa kasvatamise jaoks, aga see tähendab, brutomarginaal on surve all,“ selgitas ta.
Täna avaldatud kvartalitulemuste põhjal kasvas maailma suuruselt teise rõivakaupmehe puhaskasum kolmandas kvartalis 19%, 5,29 miljardile Rootsi kroonile ehk 740 miljonile dollarile. See vastas Reutersi küsitletud analüütikute prognoosidele.
Firma tegevjuhi Karl-Johan Perssoni sõnul jätkas ettevõte turuosa kasvatamist tänu tugevale müügile kõigis tooteklassides. H&M kavatseb lähitulevikus avada 375 uut kauplust, peamiselt USAs ja Hiinas. Järgmisel aastal on börsifirma teatel kavas lisada 8-10 uut veebipoodi.
H&Mi septembri käive on üleeilse seisuga kasvanud 7% ehk oluliselt vähem kui 20% kasv kuu varem. Börsifirma teatel põhjustas languse ebatavaliselt soe ilm enamikel turgudel.
Augusti lõpu seisuga on firmal 3341 poodi. Aasta varem oli neid 2964.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele