• 28.10.14, 16:41
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Bepco kastisüsteem tõi kokkuhoiu Baltikumi toiduainete tarneahelasse

Bepco plastiktaara standardiseerimise projekti eesmärk oli luua kulude kokkuhoid kogu Baltikumi toiduainete tarneahelas, tehes seda läbi loodussäästliku tarneahela arendamise - vähendada tarbitavat fossiilset kütust ja pakkematerjalide jääkide (kartong, kile) tekkimist.
2009. aastal analüüsiti kogu Baltikumi toiduainete tarneahela vajadusi. Erinevate toodete sobivus kastidesse, pesutingimusi, jahutustingimusi ja muid käitlusnõudeid. Samuti vaadati liikumist tarneahelas, ladustamist, ruumi vähendamist tagasitarnel, kastide liikumise jälgimist jne. Tulemus kooskõlastati enamuste suuremate jaekettide ja tootjatega. Kuna vajadustest ja erinevatest toodetest lähtuvalt polnud võimalik leida olemasolevat kokkukäivat süsteemi disainiti uus kastisüsteem.
2011-2012. aastal loodi viiest plastkastist koosnev universaalne süsteem, mis on EUR standard mõõdus ja millega on võimalik tootjalt kauplusesse tarnida kõiki tooteid - piimatooted, pagaritooted, lihatooted, puu ja juurviljad jm. Kastid on vastupidavad, mõeldud erinevate toodete ja tarneühikute transpordiks vastavalt vajadusele. Erinevad mõõdud saab üksteise otsa ladustada. Tühjana võtavad kastid 60% ruumi vähem, kuna lähevad üksteise sisse. Kastid sisaldavad RFID kleepsu, et oleks võimalik kasti ja tooteid elektrooniliselt jälgida.
2013 – 2014 aastal on kastide esmane kasutusperiood on Baltikumis olnud üle 1 aasta. Esimesteks klientideks on Tere piimatööstus ja Oskar lihatööstus Eestist ning Zemaitios Pienas Leedust. Kokku on turul üle 350 000 kasti.
Vähem kartongi. Olemasolevad kliendid on hinnanguliselt kokkuhoidnud ligikaudu 50% kartongi kuludelt ehk 325 000 eurot aastas. Kokku on aastas kasutusel vähem 2 200 000 ühikut kartongpakendit ehk vähem tekib 500-600 tonni kartongi jäätmeid.
Vähem tühivedusid. Taara tagasiveol hoitakse aastas kokku 350 000 eurot (2 rekkat kaupadega täiskastidega poodi, 1 auto tühjade kastidega tagasi). Igapäevases ringluses on 20% vähem taarat, kuna liikumine on efektiivsem. Pole vaja sesoonsuse varu. Selle saab Bepcolt lühiajaliselt rentida.
Puudub kadu jaes. Varem oli see kadu 0-20% olenevalt taaratüübist, jaeketist ja kokkulepetest temaga. Nüüd tegeleb Bepco jälgimise ja musta turu tekke ärahoidmisega.
Uuest kastisüsteemist tekkis rohkem ruumi tootmises ja ladudes.
Odavam rent. Kastide rentimisel ei ole vaja siduda ettevõtte kapitali. Kasti ostmisel on hind 4 eurot. 350 000 kasti puhul on aastane WACC (10%) 175 000 eurot.
Vähem vigu. Tänu RFID kleepsule ja väravatele on võimalik jälgida väga täpselt kastide liikumist, korrigeerida koheselt vigu kauba saatmisel ja vastuvõtul. Vigade vähenemine ja operatiivne kõrvaldamine hoiab ära palju probleeme ja ebaefektiivset tegevust kogu ettevõttes.
Vaata kõiki tänavuse aasta Logistikatoe kandidaate SIIT.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 10:12
DSV müügijuht: meie kolm tugisammast on meie meeskond, meie IT ja meie kliendid
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele