Konjunktuuriinstituudi värske majandusbaromeetri järgi hindas märtsis 15% kaubandussektori ettevõtteist majandusolukorda halvaks, kusjuures kõige rahulolematumad olid rõivakauplused, millest iga kolmas nurises olukorra üle.
Baromeetri järgi on jaekaubandusettevõtete viimase kolme kuu müük läinud antud sesooni kohta rahuldavalt, kuid võrreldes eelnevate kuudega ja eelmise aasta märtsiga on rohkem väheneva müügiga kauplusi. 18% kauplustel on varud hooaja kohta liialt suured ja seetõttu ollakse ka uute tellimustega ettevaatlikumad.
Järgneval kolmel kuul ootab müügi kasvu 56% kaupluste juhte. Ärikonjunktuuri tervikuna hinnatakse kaubandussektoris praegu peamiselt rahuldavaks (nii arvas 73% ettevõtete juhte), kuid 15% ettevõtteid hindas konjunktuuri halvaks. Kõige rahulolematumad on siin garderoobikauplused, millest iga kolmas hindas ärikonjunktuuri halvaks. Juhtide hinnangud ärikonjunktuurile 6 kuu pärast on positiivsed.
Loe Äripäevast, kas tarbijate kindlustunne paranes märtsis ning miks vähendati majutusettevõtete töötajate arvu.
Seotud lood
Jaekaubanduses algab iga päev nullist ja seitse päeva nädalas peab enda eksistentsi õigustama, sest kliendid hääletavad rahakoti ja jalgadega, ütles nii Sportlandi kui ka SportsDirecti poode pidava ASi Sportland Eesti juhatuse esimees Gerd Kiili.
Selveri müügid kinnitavad, et jõulude ajal eelistatakse traditsioonilisi maitseid, kuid alati on ruumi innovatsioonile. Seetõttu tuleb Selveri Köök igal aastal välja uute ja eriliste jõulutoodetega. Kulinaaria tegevdirektor Merje Kips räägib lähemalt.