Fotode väljatrükk kasvab stabiilselt, mis valmistab rõõmu, ütles Eesti suurima fotokaupadega tegeleva ettevõtte Fotoluks juht ja üks omanik Assar Jõepera.
Tänavu on stabiilselt iga kuu kasvanud ka Fotoluksi müügikäive. „Fotoluksile on see aasta kindlasti parem kui eelmine. Meie käibekasvunumbrid jäävad kuus 8-10% vahele, sõltuvalt kauplusest,“ rääkis Jõepera.
Fotoluksil on ka veebipood. Kumb paremini müüb, kas veebipood või tavakauplused? „Meie klient tuleb peamiselt kauplusse, sest tahab enne ostu asja näha ja proovida. Veebipood loomulikult kasvab, aga kasvab stabiilselt,“ vastas ta.
8-10% kasv on Jõepera sõnul piisavalt väike, et selle põhjalt midagi väga suurt välja lugeda, näiteks et kas kasvab üks või teine kaubagrupp. „Meie kõikide kaupluste üldine käive on kasvanud. Minu kui omaniku rõõm on see, et fotosid tehakse stabiilselt ja et fotode väljatrükk kasvab stabiilselt,“ kommenteeris ta, mis on kasvu taga.
„Seda on ka näha, et sisuliselt terve majandus õitseb. Ka hobikaupu ostetakse sel aastal julgemalt. Seda teevad nii harrastajad kui profifotograafid. Üldine positiivne emotsioon tarbimises tagabki väikese käibekasvu,“ lisas ta.
See, kas selline kasvutempo jätkub ka aasta teises pooles, sõltub Jõepera sõnul tarbija jätkuvast positiivsest meelestatusest. „Tahaks loota, et kasv jätkub, aga kindlat prognoosi keegi kindlasti teha ei saa,“ märkis ta.
Mis võiks praegu kõige rohkem mõjutada tarbijat? “Emotsionaalne kindlustunne. Eelmisel aastal mõjutas tarbijat päris palju Venemaa: pidev kahtlev seis, mis Venemaaga üldse saab. Täna on tarbijal vähe kindlam tunne ja see lõppkokkuvõttes mõjutabki. Kui rahva enesetunne on positiivne, siis tarbitakse julgemalt,“ vastas ta.
Seotud lood
Selveri müügid kinnitavad, et jõulude ajal eelistatakse traditsioonilisi maitseid, kuid alati on ruumi innovatsioonile. Seetõttu tuleb Selveri Köök igal aastal välja uute ja eriliste jõulutoodetega. Kulinaaria tegevdirektor Merje Kips räägib lähemalt.