Inditex, Hispaania ettevõte, kes omab kiirmoeketti Zara paigaldas riietusruumidesse iPadid, et aidata klientidel valida just neid tooteid, mida nad tahavad.
- Hispaanias asuv Zara kauplus Foto: EPA
Viimane Must Reede rõhutas kaupluste omanikele, et nad peavad lisaks tavakauplustele samal ajal rahuldama klientide vajadusi ka veebikaupluses ning mobiilis.
Zara lahendus võimaldab klientidel skaneerida enda tooted iPadi, kui nad sisenevad proovikabiini. Seejärel on tal võimalik paluda klienditeenindajal tuua talle sama mudeli teine toon või suurus, juhul kui esimene ei peaks sobima.
Hispaania veebileht The Local kirjutab, et Inditex testib seda süsteemi esialgu enda Hispaania suurimas kaupluses, enne kui otsustab selle paigaldada ka teistesse riikidesse.
Zara kõige suurem konkurent kiirmoe osas H&M proovis teistsugust lähenemist juba möödunud aastal tavakaupluse ja veebikaupluse ühendamist. H&M paigaldas kassaaparaadid ja müüginõustajad proovikabiinide juurde, et klientidel oleks võimalik vältida pikki järjekordi kassade juures.
Forbes’i reaalaja kalkluaari järgi on Zara populaarsus teinud Inditexi omaniku Amancio Ortega maailma rikkaima mehe, kelle vara väärtus on 79,8 biljonit eurot.
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.