9. novembril toimus suur e-poodide soodusmüügipäev E-smaspäev, milles osales 125 e-poodi. E-smaspäeva eesmärgiks oli pakkuda tarbijatele 24-tunni jooksul Eesti veebipoodides eriti häid pakkumisi ja seeläbi suurendada kodumaiste e-poodide tuntust.
E-smaspäeva tulemuste analüüsimiseks viidi läbi uuring, millele vastas 63 kampaanias osalenud e-poodi. Uuringule vastanute andmetel oli 24-tunnise kampaania läbimüük üle 476 000 euro ning tellimuste koguarv 6055. Päeva läbimüük võis hinnanguliselt ulatuda kuni miljoni euroni, arvestades valimi osakaalu üldkogumist.
Maksimaalne e-poe läbimüük oli E-smaspäeval üle 96 000 euro, müügikäibe mediaan oli 1091 eurot. E-smaspa?ev kasvatas oluliselt e-poodide ku?lastatavust (mediaan +97% vo?rreldes nädal varasema esmaspa?evaga), maksimaalne külastatavuse kasv oli +2000%. Läbi mobiilsete seadmete tuli keskmiselt 18% e-poodide kogukäibest. Kampaanialehte külastas 9. novembril üle 12 000 unikaalse kasutaja, suurim oli külastajate arv hommikul kell 9:00-11:00. Külastajate hinnangul oli tegemist hea algatusega, mis aitas avastada uusi kodumaiseid e-poode ning säästa nii hindadelt kui postikulult. Osa külastajaid leidis, et allahindlused võiksid olla veelgi suuremad.
Osalenud e-poodidest 64% olid E-kaubanduse Liidu liikmed ja 36% mitteliikmed. E-poed hindasid kampaania korraldust heaks või väga heaks, rohkem olid rahul need e-poed, kes kogesid ko?rgemat ku?lastuste kasvu. Mitu e-poodi märkis, et E-smaspäeval jõuti rekordiliste müüginumbriteni ning 92% uuringule vastajatest soovis E-smaspäeval osaleda ka järgmisel aastal.
E-smaspäev toimub iga aasta novembrikuu teisel esmaspäeval. Kampaania korraldaja on Eesti E-kaubanduse Liit, mis ühendab ligi 140 e-kauplejat ja teenusepakkujat.
Autor: Signe Kõiv, Eesti E-kaubanduse Liidu juhataja
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.