• 04.12.15, 09:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mahekaup on jaeketi jaoks möödapääsmatu

Rimi Eesti Food kommunikatsioonispetsialist Katrin Batsi sõnul on kodumaisel mahetootel täpselt sama võimalus RImi letile pääseda, nagu on seda tavakauba pakkujalgi.
Biomarketi tegevjuht Priit Mikelsaar
  • Biomarketi tegevjuht Priit Mikelsaar Foto: Terje Lepp
“Kui on hea ja põnev toode, millele konkurents on väike või pole seda üldse, siis tasub seda kindlasti meie ostuosakonnale pakkuda,” selgitas Bats.
Kui väikeettevõtte tootmine on väike ning tootjal pole võimalust kogu ketile kaupa tagada, tasub alustuseks tooteid pakkuda Rimi Talupoele, mis eelistab just Eesti väiketalunike kaupu ja mahetoodete pakkujaid.
Batsi sõnul muutuvad mahetooted üha populaarsemaks. Seda näitab Talupoe laienemine, aga ka Rimi mahetoodete omamärgisarja I love eco müügiedu. "Mahekaup ei ole enam nišitoode, vaid täiesti arvestatav tootegrupp, mille olemasolu riiulis on ühe jaeketi jaoks peaaegu et juba hügieenifaktor,” märkis Bats.
OÜ Looduspere juhi Pille-Riin Özmeni sõnul on kodumaisel tootjal lihtne nende letile pääseda, kuna poes eelistatakse enamasti Eesti tootjaid. Siiski on eestimaiste toodete puhul tihti takistuseks kõrge hind või puudulik pakend.
Pesuvahendite pakkumisi tuleb müüjale üsna harva. Özmeni sõnul otsustab klient sageli toote tuntuse järgi, sest keegi ei soovi oma pesu tundmatu katsetaja toodetega rikkuda. Nii küsitaksegi poes nõu ning uuritakse teiste kogemusi. “Uuel firmal on raske usaldust võita, eestlased on teatavasti pika mõtlemisega, aga truud,” selgitas Özmen. Tema sõnul on ökotooted leidnud koha eestlaste südames, kuid tihti paneb hind müügile pitseri.
"Kahjuks reklaamivad ka mitmed masstooted ennast ökona, kuigi tegelikult on võib-olla lihtsalt üks tootmisetapp keskkonnasõbralikumalt teostatud, kuid koostisosad jätavad ikkagi soovida," rääkis Özmen, kelle sõnul tasub alati lugeda koostisaineid, et langetada teadlik otsus.
OÜ Biomarket juhi Priit Mikelsaare sõnul saavad nad igal nädalal mitu uute toodete pakkumist nii kodumaistelt tootajatelt kui ka ökotoodete maaletoojatelt. "Vaatame kõik pakkumised alati läbi," märkis Mikelsaar, kelle sõnul on nende puhul oluliseks valikukriteeriumiks, kas tegemist on sertifitseeritud mahetootega ning kas selles tootekategoorias ja hinnaklassis on juba tooted ja koostööpartnerid või mitte. Sageli pakutakse tooteid, mille sarnased on juba müügis. "Kui uuel tootel pole olulist erinevust, siis üldjuhul eelistame jätkata koostööd olemasolevate partneritega," märkis Mikelsaar.
Mikelsaare sõnul on looduslikkus üks võimalus ennast turul eristada, aga kuna looduslikud tooted on enamasti kvaliteetsema toorane ning teistmoodi valmistusviisi tõttu kallimad kui tavatooted, ei saa nende puhul universaalsest konkurentsieelisest rääkida.
Ta rõhutas, et oluline on vahet teha ka lihtsalt loodustoote ja sertifitseeritud ökotoote vahel, kuna sõnad looduslik või loodustoode on tegelikus elus väga umbmäärased ning sageli kasutatakse neid väga erinevate toodete puhul. Ökomärki kandev sertifitseeritud toode peab vastama väga kindlatele kriteeriumitele, mis annab tarbijale garantii, et koostisained on kontrollitud.
Kuigi teadlikkus ökotoodetest on järk-järgult kasvamas, on ökotooted oma olemuselt premium-tooted, mistõttu nende hind on kõrgem. "Sellest lähtuvalt on müügimahu ja turuosa mõistes selgelt tegemist nišitoodetega," märkis Mikelsaar.    
Loe Äripäevast pikemalt, kuidas ettevõtlikud naised arendasid välja kodumaise ökotoote. 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 18:32
Jaekaubanduse järgmine arenguhüpe ‒ tulevik on kassavabade poodide päralt
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele