Oma toote või teenuse omaduste tutvustamisest palju olulisem on muuta toode inimeste jaoks koduseks ning jutustada veenev lugu.
Miks armastavad inimesed näiteks Starbucksi? Kas seepärast, et seal on parim kohv ja cappuccino või hoopis seetõttu, et firmal on õnnestunud oma toodet edukalt kommunikeerida? Miks eelistavad inimesed maksta topsitäie kohvi eest oluliselt kõrgemat hinda, kui kuskilt väiksemast ja vähemtuntust kohvipoest saaks sama koguse kohvi vähema raha eest?
Inimesed kipuvad sageli arvama, et mida rohkem maksta, seda parema kvaliteediga toote või teenuse nad saavad. Tegelikult ei taha me endale tunnistada, et ostame tuntud firma toote või teenuse seepärast, et nimi maksab ning reklaamid on meisse istutanud veendumuse, et tegu ongi parima toote või teenusega.
Väljaanne Entrepreneur kirjutab, et sotsiaalmeedia üha laienev kasutamine ning uued platvormid võimaldavad end üha nähtavamaks teha. Peamine on oskus võimalusi nutikalt ära kasutada, kusjuures selleks ei pea lisaks pealehakkamise muid ressursse olemagi.
Tooteid ja teenuseid reklaamima asudes tasub kindlasti mõista, et inimesed on üha teadlikumad, mistõttu on muutunud üha olulisemaks olla läbipaistev. Seetõttu peaks ettevõtja olema valmis tutvustama oma klientidele seda, millega tegeletakse ka ettevõtte sees – klient tahab tunda, et toodet või teenust tarbides on ta justkui osa ettevõttest. Seega, kuidas üles ehitada usalduslik suhe kliendiga ning salaja ta oma toote või teenuse lojaalseks kasutajaks muuta?
Ole personaalne. Klient tahab tunda, et ta ei osta toodet mõnelt suurelt ettevõttelt, mistõttu tuleb bränd teha tema jaoks võimalikult koduseks. Üks võimalus on reklaamplakatile panna mõne kuulsa, tuntud või austatud inimese pilt. See on ka üks põhjuseid, miks firmad reklaamnägusid kasutavad – toodet reklaamib inimene, kes on sihtgrupile tuntud või keda sihtgrupp peab oma iidoliks.
Teine võimalus toode või bränd personaalseks muuta on seda ise reklaamida. Virgini asutaja Richard Branson on näiteks oma firmade reklaamnägu olnud pikka aega.
Ära koorma kliente tehniliste andmetega. Inimesed ostavad suuresti emotsiooni ajel, mistõttu ei ütle keskmise inimese jaoks suurt midagi asjaolu, et näiteks uue nutitelefoni protsessor on veidi kiirem kui konkurendi oma. Tehniliste andmete jälgimine jääb üldiselt pigem huviliste pärusmaaks, kuna inimesed ostavad toote siis, kui tunnevad sellega emotsionaalset seotust.
Seetõttu on kliendile vaja pakkuda end tutvustades hea lugu, mitte inimesi üle külvata terminite ja numbritega, mis ei ütle paljudele ilmselt midagi.
Julge raha kulutada. Kui ettevõtja tahab oma brändi üles ehitada, peaks ta kindlasti olema julge ning valmis panema reklaami ja turundamise alla palju raha. Kuigi erinevad platvormid võimaldavad turundada näiliselt justkui tasuta, on konkurents ettevõtete seas väga tihe ning enda silmapaistvaks muutmine on üha keerukam. Sageli on selleks tarvis professionaalset abi.
Autor: Pille Ivask, kaasautor
Seotud lood
Eesti logistikaettevõte Via Express on enam kui 10 aastat pakkunud kaubandussektorile keskendunud lahendusi, sealhulgas transporti multitemperatuursete veokitega. Ettevõttele on omistatud kvaliteedi-, toiduohutuse- ning keskkonnajuhtimise ISO-sertifikaadid.