Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Amazon hakkas testima toidukaupade väljastusteenust
Amazon avas Ameerika linnas Seattle’is kaks click and collect toidukaupade väljastuspunkti. Hetkel on see beeta testimis faasis ainult ettevõtte enda töötajatele.
Foto: Amazon
Drive-in teenus
AmazonFresh Pickup on drive-in toidukaupade kliki ja korja kokku teenus, kus tellitud toidukaubad tuuakse otse kliendi auto pagasnikkusse. Amazon Prime klientidele on teenus tasuta ning sellel ei ole miinimum tellimuse nõuet. Amazon lubab tellimuse 15 minuti jooksul komplekteerida ning tarnida.
Viib mugavuse järgmisele tasemele
Kiire toodete komplekteerimine ja miinimum tellimuse puudumine viib kliendi mugavuse järgmisele tasemele. See muudab toidukaupade ostmise klientidele oluliselt kergemaks. Lihtne nutitelefoni äpp võimaldab ostjal tellida toidukaubad ükskõik kust ning korjate need juba jooksvalt kokku.
See paiskab segi esmatarbekaupade turu
Amazon on uurinud erinevaid võimalusi, et mõelda esmatarbekaupade ostmine ümber. 2016. aasta detsembris tutvustas Amazon „Just Walk Out“ toidukaupade kontseptsiooni. Amazon Go Pick Up teenus on viimane uuendus, et Amazon on püsiv nähtus esmatarbekaupade turul.
Kasutajamugavus, kasutaja kogemus ja kiire töötsükkel on need asjad, mis eristab teda teistest konkurentides.
Click and Collect kogub USA populaarsust
Toidukaupade click and collect’i populaarsus USAs kasvab, kus enamus kliente ostab veebist ning traditsioonilised kaupmehed on hakanud e-kaubandust tõsisemalt võtma. Walmart ja Kroger laiendavad enda tegevust ja Walmart tutvustab uusi formaate – pakkudes toidukaupade pick up teenust tanklates. Kui Amazoni testimis faasis süsteem on edukas, siis võib oodata, et ettevõte laieneb sellega ka mitmesse teise kohta.
Amazon Go projekt on jaekaupmehed justkui unest äratanud, sest nähakse iseskannimises lahendust, kuhu peaks panustama. Tehnoloogiaettevõtte Nixor EE tegevjuhi Imre Reinsoni sõnul on see projekt ilmselgelt kaubandust mõjutanud.
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.