Tallinna Kaubamaja Grupi I kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu ulatus 150,7 miljoni euroni, kasvades eelmise aastaga võrreldes 10,1%. Müügitulu suurenes mahult olulisemates tegevusvaldkondades, grupi esimese kolme kuu maksueelne kasum oli aasta varasemaga võrreldes ligi viiendiku võrra suurem, summas 6,1 miljonit eurot.
- Tallinna Kaubamaja Grupi juhatuse esimees Raul Puusepp Foto: Andres Haabu
„Esimese kvartali tulemusega võib igati rahule jääda. Edu tagasid hästi planeeritud turunduskampaaniad, läbimõeldud kaubavalik, oskuslik varude juhtimine ning õigeaegselt tehtud investeeringud,“ sõnas Tallinna Kaubamaja Grupi juhatuse esimees Raul Puusepp. Headele tulemustele aitasid kaasa klientide seas menukad Kaubamaja ja Selveri e-poed. Selveri e-pood suurendas esimeses kvartalis läbimüüki 1,6 korda.
„Endiselt teeb rõõmu ka autokaubanduse segmendi hea seis ning jätkuv trend soetada uusi autosid. KIA müügiedu taga seisab tegelikult terve Baltikum, lisaks Eestile on need autod hästi vastu võetud ka Lätis ja Leedus,“ rääkis Puusepp. Kõige populaarsem mudel on KIA Sportage, mille müügile on kaasa aidanud edukad turunduskampaaniad.
Grupi tulevikust rääkides viitas Puusepp Selveri jõulistele laienemisplaanidele. Kevadel avatakse Tähesaju ja Balti Jaama Turu Selver, suvel Sepapaja Selver Ülemiste Technopolises ning sügisel Kristiine Kotka Tervisemaja Selver ja Laagri Selver. Lisaks on tähelepanu keskpunktis jätkuvalt ka grupi ettevõtete e-kaubanduse edasiarendused.
Selveri supermarketite 2017. aasta I kvartali konsolideeritud müügitulu oli 99,6 miljonit eurot, see on aastataguse perioodiga võrreldes 7,3% suurenenud. Supermarketite segmendi konsolideeritud maksueelne kasum oli 2017. aasta I kvartalis 2,8 miljonit eurot, kasv võrreldes aasta varasema tulemusega 0,3 miljonit eurot. Selveri kauplusteketti kuulub 47 kauplust, mille all on 89,6 tuhande ruutmeetri jagu müügipinda.
Kaubamajade ärisegmendi 2017. aasta esimese kolme kuu müügitulu oli 23,0 miljonit eurot, kasv eelmise aasta sama perioodiga oli 4,0%. Kaubamajade 2017. aasta esimese kvartali maksueelne kasum oli 0,1 miljonit eurot, mis oli aastatagusest tulemusest 0,2 miljoni euro võrra parem.
Grupi autokaubandussegmendi 2017. aasta esimese kvartali müügitulu oli 24,2 miljonit eurot. Müügitulu kasvas võrreldes eelmise aastaga 32,9%, sealhulgas suurenes KIAde müügitulu 56,7%. Aasta esimesel kolmel kuul müüdi kokku 1116 uut sõidukit. Segmendi 2017. aasta esimese kvartali maksueelne kasum oli 1,2 miljonit eurot, mis ületas eelmise aasta võrreldava perioodi kasumit 0,8 miljoni euro võrra.
Gruppi kuuluvate jalatsikaupluste müügitulu 2017. aasta I kvartalis oli 2,6 miljonit eurot, see oli eelmise aasta sama perioodi tulemusest 7,9% parem. Kvartali kahjumiks kujunes 0,8 miljonit eurot, mis oli aasta varasemast tulemusest nõrgem 0,3 miljoni euro võrra.
Kinnisvara-ärisegmendi 2017. aasta I kvartali grupiväline müügitulu oli 1,2 miljonit eurot, see jäi möödunud aastaga võrreldes samale tasemele. Kinnisvarasegmendi 2017. aasta I kvartali maksueelseks kasumiks kujunes 2,9 miljonit eurot, mis on 4,4% parem eelmise aasta samal perioodi tulemusest.
Tallinna Kaubamaja Grupi ASi kuuluvad Kaubamaja AS, Selver AS, Selver Latvia SIA, Kulinaaria OÜ, Viking Security AS, Tallinna Kaubamaja Kinnisvara AS, Tartu Kaubamaja Kinnisvara OÜ, UAB TKM Lietuva, SIA TKM Latvija, KIA Auto AS, AS Viking Motors, KIA Auto UAB, Forum Auto SIA, TKM Auto OÜ, OÜ TKM Beauty, OÜ TKM Beauty Eesti, AS TKM King ning Rävala Parkla AS. Tallinna Kaubamaja Grupi 2016. aasta konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 598,4 miljonit eurot. Ettevõtte aktsiad on alates 1996. aastast noteeritud Tallinna Börsil. 2016. aastal töötas grupi ettevõtetes keskmiselt 4079 inimest.
Seotud lood
Selveri müügid kinnitavad, et jõulude ajal eelistatakse traditsioonilisi maitseid, kuid alati on ruumi innovatsioonile. Seetõttu tuleb Selveri Köök igal aastal välja uute ja eriliste jõulutoodetega. Kulinaaria tegevdirektor Merje Kips räägib lähemalt.