GfK uuringu järgi on tänavu kuue kuuga müüdud 170 800 telefoni, mis on 2,1% vähem kui mullu samal perioodil. Seevastu rahaliselt on turg tõusnud 3,7%, ulatudes pea 47,5 miljoni euroni.
Nuputelefonide osakaal müügis kahanes poolaastate võrdluses 16,5% ning nutitelefonide müük omakorda kasvas 3,7% võrra.
Tele2 müügi- ja turundusdirektori Kristjan Seema sõnul on selle aasta Eesti jaeturu mobiiltelefonide müük võrreldes eelmise aastaga tagasihoidlikum, kuid juunis mobiiltelefonide turg hoogustus. „Juuni oli GfK andmetel käesoleva aasta rekordkuu nii müüdud telefonide arvult kui ka ostuks kulutatud summa poolest, mil Eesti tarbijaid soetasid mobiiltelefone ligi poole miljoni euro eest rohkem kui mais,“ ütles Seema.
„Eesti majandus on 2017. aasta esimeses pooles oluliselt elavnenud, olles kasvanud euroala riikidest kõige kiiremini ja küündides viie aasta kõrgeimale tasemele. Eestlaste tööhõive on Euroopa üks kõrgemaid, ulatudes 66,3%-ni. Ka palgakasv on olnud kiire, esimeses kvartalis tõusis palk 5,7%. Eesti inimesed näevad tulevikku helgemates toonides ja käivad raha julgemalt välja,“ selgitas Seema.
Elisa juhatuse liige Andrus Hiiepuu tõi välja, et käesoleva aasta esimeses pooles olid Elisa klientide seas kõige populaarsemad mobiiltelefonide brändid Samsung, Huawei, MyPhone, Sony, Apple ja Coolpad.
Hiiepuu sõnul on Elisa klientide seas trendina näha just Apple erinevate vanemate ja taskukohasemate hindadega mudelite populaarsuse suurenemist ning samuti on näha, et Eesti turg on valmis testima erinevaid uusi tootjaid.
Elisa erakliendi poolt esimesel poolaastal ostetud keskmise nutitelefoni hinnaks kujunes 320 eurot ning nuputelefoni keskmiseks hinnaks 53 eurot. „Kui võrrelda seadmete keskmist hinda eelmise aasta sama perioodiga, siis nuputelefonide hind on langenud ca 4 euro ning nutitelefonide hind kasvanud ca 20 euro võrra,“ märkis ta.
Samas rõhutas ta, et nutitelefonide keskmise hinna tõus pole tingitud nutitelefonide hinna kallinemisest, vaid hoopis tarbijate teadlikkuse ja kogemuse kasvust. „Olukorras, kus juba üle 64% kõikidest meie klientidest kasutab mõnd nutitelefoni, soovitakse, et igal järgmisel seadmel on veelgi paremad tehnilised näitajad ning seega ollakse valmis ka 25 – 50 eurot rohkem maksma,“ ütles Hiiepuu.
„Eestlaste ostujõu paranemist näitab ka tendents, et üha enam eelistatakse nutiseade kohe välja osta, mitte kasutada järelmaksu võimalust,“ kommenteeris Seema
Tema sõnul muutuvad ka müügikanalid. „Üha enam ostetakse nutiseadmeid veebist ja seda eriti just kallimate ja võimekamate mudelite puhul.“
Juunis Eesti jaeturul müüdud mobiilidest olid GfK statistika järgi 82% nutitelefonid, kokku müüdi 26 450 nuti- ja 5600 nuputelefoni. Tele2-s kasvatas Seema sõnul juunis jõudsalt oma turuosa Nokia, kuna poelettidele jõudsid tootja uued mudelid.
Seotud lood
Eesti logistikaettevõte Via Express on enam kui 10 aastat pakkunud kaubandussektorile keskendunud lahendusi, sealhulgas transporti multitemperatuursete veokitega. Ettevõttele on omistatud kvaliteedi-, toiduohutuse- ning keskkonnajuhtimise ISO-sertifikaadid.