Jaekaubandusettevõtete müügitulu vähenes 2017. aasta novembris 2016. aasta novembriga võrreldes püsivhindades 1%, teatab Statistikaamet. Müügitulu langust mõjutasid enim mootorikütuse jaemüügiga tegelevad ettevõtted.
- Toidukaupade kaupluste müügitulu vähenes 2016. aasta novembriga võrreldes 3% Foto: Raul Mee
2017. aasta novembris oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 558 miljonit eurot.
Müügitulu langust mõjutasid enim mootorikütuse jaemüügiga tegelevad ettevõtted, kus müügitulu vähenes 2016. aasta novembriga võrreldes 9%. Nende ettevõtete müügitulu vähenemisele avaldas mõju mootorikütuse hinnatõusu märgatav kiirenemine novembris. Kui oktoobris oli bensiin 7,5% ja diislikütus 9% kallim aastataguse ajaga võrreldes, siis novembris oli nii bensiin kui ka diislikütus 16% kallim.
Toidukaupade kaupluste müügitulu vähenes 2016. aasta novembriga võrreldes 3%. Nende kaupluste müügitulu vähenemisele avaldas mõju toidukaupade jätkuv hinnatõus.
Tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes 2016. aasta novembriga võrreldes 5%. Müügitulu suurenes enamikul tegevusaladel, vaid muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade jm oli müügitulu väiksem kui 2016. aasta novembris. Enim suurenes müügitulu posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes, kus müük kasvas aastaga 28%. Keskmisest enam suurenes müügitulu ka majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (12%) ning tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (8%).
Võrreldes 2017. aasta oktoobriga vähenes novembris jaekaubandusettevõtete müügitulu 4%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal jäi aga müük eelmise kuuga võrreldes samale tasemele.
2017. aasta üheteist kuuga (jaanuar–november) suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu varasema aasta vastava perioodiga võrreldes 1,5%.
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.