Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes 2018. aasta mais eelmise aasta maiga võrreldes püsivhindades 3%, teatas statistikaamet. Kui aprillis suurenes müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 1%, siis mais kasv veidi kiirenes.
- Stroomi keskuse avamine Pelgurannas. Foto: Andres Haabu
2018. aasta mais oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 630,2 miljonit eurot.
Tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes 2017. aasta maiga võrreldes 6%. Müügitulu suurenes viie ja vähenes kahe tegevusala kauplustes. Enim suurenes müügitulu majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes, kus müük kasvas aastaga 15%. Müügitulu suurenes veel ka posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes (kasv 11%), muudes spetsialiseerimata kauplustes nn kaubamajades, kus on ülekaalus tööstuskaubad (kasv 9%), tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (kasv 8%) ning apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kasv 7%). Müügitulu vähenes eelmise aasta maiga võrreldes muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ning nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjadega ning kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük).
Toidukaupade kaupluste müügitulu, mis eelnevatel kuudel väikest langust näitas, pöördus mais taas tõusule ning suurenes eelmise aasta maiga võrreldes 2%.
Mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu vähenes eelmise aasta maiga võrreldes 1%.
Võrreldes eelmise kuuga suurenes mais jaekaubandusettevõtete müügitulu 12%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 3%. 2018. aasta viie kuuga (jaanuar–mai) suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes 1%.
Seotud lood
Selveri müügid kinnitavad, et jõulude ajal eelistatakse traditsioonilisi maitseid, kuid alati on ruumi innovatsioonile. Seetõttu tuleb Selveri Köök igal aastal välja uute ja eriliste jõulutoodetega. Kulinaaria tegevdirektor Merje Kips räägib lähemalt.