• 22.10.18, 12:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Fazer Eesti juht kiidab Prisma otsust loobuda hinnakampaaniatest

Fazeri juhi Meelis Tamme sõnul võib Prisma plaan kaotada kollased hinnasildid tunduda küll kliendivaenuliku sammuna, kuid tegelikult on tegu nii põllumeeste kui ka toidutootjate suhtes väga vastutustundliku initsiatiiviga.
Meelis Tamm
  • Meelis Tamm Foto: Fazer Eesti
Prisma ostuosakonna grupijuht Tõnis Tomingas rääkis eelmisel nädalal kaubandus.ee'le, et nad soovivad pakkuda oma klientidele püsivalt soodsaid hindu ning nende soov oleks tulevikus üldse kollased hinnasildid ehk kampaaniad kaotada.
„Pagaritooted on sageli vahend, mille kampaaniahindadega meelitatakse tarbijad kauplusesse. Nimelt tuleb tervelt kolmandik kogu pagaritoodete kategooria müügikäibest allahindlustest,“ ütles ta.
„Hinnakampaaniate asemel peaksime püüdlema selle poole, et tarbija hakkaks hindama leiva väärtust ja mõtleks rohkem sellele, et kõik leiva valmistamisse panustanud osapooled ka väärikalt ära elaksid,“ tõdes Tamm.
Tema sõnul on leiva teekond põllult poeletile küllaltki pikk – see algab tera muldapanekust, jätkub jahu valmistamisega, koostisosade transpordiga tööstusesse, kus pagarid sellest lõpptoote valmistavad ja logistikud poodi transpordivad. Kui leib lõpuks letile jõuab, on selle eluiga kõigest viis päeva.
„Leiva-saia hinna ehk 1-2 euro sisse peab mahtuma lisaks tavapäratult kõrgele käibemaksule ka sadade inimeste töö ja pühendumine, mille osas ei tohiks nii kergekäeliselt allahindlusi teha. Paarkümmend senti hinnaalandust on tarbijale märkamatu summa, kuid tootjad, kes tahavad investeerida nii oma töötajatesse, masinaparki kui ka uute innovaatiliste toodete turule toomisesse, tunnevad neid kärpeid teravalt,“ kinnitas Tamm, kelle sõnul ei teinud erakordselt kuum ja kuiv suvi viljakasvatajate elu sugugi lihtsamaks.
Tema kinnitusel ei ole tarbija juhindumine odavamast hinnast sugugi paratamatus, mille tingib kõrge hinnatundlikkus – pigem tuleb tarbijakäitumist kujundada ja kollase sildi ihalus välja juurida.
„Viimaste Nielseni uuringute kohaselt oli kevadel Eesti tarbija suurim mure mitte majandus või toidu- ja kütusehinnad, vaid nende tervis. Me näeme, et tarbija on tegelikult valmis maksma kõrgema lisandväärtusega toodete eest ka kõrgemat hinda. Fazeri Finest sarja tooted, Seemneleivad, Juurikasari kui ka teised „erilisemad“ ja tervislikumate koostisosadega pagaritooted on võitnud paljude tarbijate südameid. Samas, kuna suur hulk ostlejatest juhinduvad instinktiivselt kollastest siltidest, ei anna nad võib-olla üldse võimalust tootele, millest võiks saada nende uus lemmik,“ sõnas Tamm.

Seotud lood

Uudised
  • 19.10.18, 08:35
Prisma tahab kollased hinnasildid kaotada
Prisma ostuosakonna grupijuht Tõnis Tomingas rääkis, et nad soovivad pakkuda oma klientidele püsivalt soodsaid hindu ning nende soov oleks tulevikus üldse kollased hinnasildid ehk kampaaniad kaotada.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 10:12
DSV müügijuht: meie kolm tugisammast on meie meeskond, meie IT ja meie kliendid
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele