Tallinna Kaubamaja Grupi 2019. aasta I kvartali müügitulu oli 163,7 miljonit eurot, kasvades võrreldes 2018. aasta tulemusega 3,2%. Aasta esimese kolme kuu maksueelne kasum oli 4,3 miljonit eurot. Grupi 2019. aasta I kvartali puhaskahjumiks kujunes seoses dividendidelt arvestatud tulumaksuga 2,2 miljonit eurot.
„Aasta algus oli Grupi jaoks küllalt ootuspärane,“ võtab Tallinna Kaubamaja Grupi juhatuse esimees Raul Puusepp 2019. aasta I kvartali majandustulemused kokku. „Rahule võib jääda supermarketite ja kaubamajade segmendiga, mis näitasid kiireimat müügitulu kasvu hoolimata sellest, et Grupi üldine kasum jäi aasta varasemale alla. Üldist kasumi langust mõjutasid nii uute Selverite käivitusperiood kui ka eelmise aasta Lätis müüdud põhivara ühekordsest müügikasumist tekkinud kõrgem võrdlusbaas,“ lisas Puusepp.
Grupi üldisi tulemusi mõjutas ka uuest raamatupidamisstandardist IFRS 16 tulenev negatiivne mõju arvestusliku intressi näol. Selverite müügiedu võtmena toob Puusepp välja eelmisel aastal tehtud investeeringud ja uute poodide avamise, kuid ka efektiivse varude juhtimise. „Kindlasti on ära tasunud e-poodide arendused. Selveri e-poe müügitulu kasvas varasemaga võrreldes 32% ja näeme jätkuvalt suurt potentsiaali muuta paljudele meie klientidele igapäevaostud mugavamaks ja ajasäästlikumaks,“ tõi Puusepp välja e-kaubanduse valdkonna head tulemused, „samamoodi näitavad tugevaid kasve ka Kaubamaja ja I.L.U. e-poed.“ Kaubamajade heast müügitulemusest rääkides tõi Puusepp esile hästi õnnestunud turunduskampaaniad ja edukalt alanud kevadhooaja moemaailmades.
Autokaubandussegmendi mõnevõrra tagasihoidlikumaid tulemusi selgitab Puusepp autoturu langusega kõikides Baltiriikides. „Statistikaameti andmetel registreeriti Eestis kahe esimese kuu jooksul 7,2% vähem uusi sõiduautosid. Hea meel on tõdeda, et Grupi autokaubanduse tulemused on selle valguses tugev tulemus“.
Puusepp tõi välja, et Grupi püsiklientide arv on jätkuvalt kasvamas. 2019. aasta märtsikuu lõpuks oli Partnerkaardi omanikest püsiklientide arv üle 679 tuhande, kasvades aastaga 2,0%. Püsiklientide ostude osatähtsus Grupi käibes oli 86,5%. „Klientide lojaalsus on meie jaoks väga oluline – see on meile märgiks, et oleme õigel teel,“ märkis Puusepp. „Selle aasta üks fookustegevusi Grupi tasemel on klientide ostukäitumise andmete analüüs ja lojaalsetele klientidele uute mugavusteenuste pakkumine“.
Selveri supermarketite ärisegmendi 2019. aasta I kvartali konsolideeritud müügitulu oli 110,9 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga 5,9%. Selverites sooritati 2019. aasta kolme esimese kuuga 9,4 miljonit ostu, mis ületas eelmise aasta tulemust 4,1%. Supermarketite segmendi 2019. aasta I kvartali konsolideeritud maksueelne kasum oli 2,4 miljonit eurot, olles uute 2018. aasta lõpus avatud müügiüksuste käivitamismõjude tõttu eelmise aasta tulemusest 0,8 miljonit eurot väiksem.
Kaubamajade ärisegmendi 2019. aasta esimese kolme kuu müügitulu oli 23,1 miljonit eurot, mis ületas eelnenud aastat 1,4% võrra. Kaubamajade segmendi 2019. aasta I kvartali maksueelne kahjum oli 0,5 miljonit eurot, mis on 2018. aasta tulemusest 2,7% madalam.
Autokaubandussegmendi 2019. aasta I kvartali müügitulu oli 26,4 miljonit eurot, mis jäi eelmise aasta sama perioodi tulemusele alla 4,5%. Segmendi 2019. aasta I kvartali maksueelne kasum oli 0,6 miljonit eurot, jäädes eelmise aasta võrreldava perioodi kasumile alla 0,3 miljoni euro võrra. Aasta esimese kolmel kuul müüdi kokku 1 143 sõidukit.
2019. aasta I kvartali müügitulu Grupi jalatsikaubanduse segmendis oli 1,9 miljonit eurot, vähenedes eelnenud aastaga võrreldes 13,8%. I kvartali kahjumiks kujunes 0,5 miljonit eurot. Aasta algus on kaasa toonud strateegilise muudatuse spetsialiseeritud kaupluste juhtimises, et suurendada sünergiat tugiteenuses. Alates aprillis jätkab nii Grupi iluvaldkonna kui ka jalatsikaubanduse ettevõtete juhatuse liikmena senine TKM Beauty OÜ juht Anne-Liis Ostov.
Kinnisvarade segmendi 2019. aasta I kvartali grupiväline müügitulu oli 1,4 miljonit eurot, kasvades 2018. aastaga võrreldes 7,3%. Kinnisvarade segmendi 2019. aasta esimese kolme kuu maksueelseks kasumiks kujunes 2,6 miljonit eurot, vähenedes 7,8%. Segmendi kasumi vähenemise põhjustas eelmise aasta alguses Lätis müüdud põhivara ühekordne müügikasum.
Seotud lood
Eesti logistikaettevõte Via Express on enam kui 10 aastat pakkunud kaubandussektorile keskendunud lahendusi, sealhulgas transporti multitemperatuursete veokitega. Ettevõttele on omistatud kvaliteedi-, toiduohutuse- ning keskkonnajuhtimise ISO-sertifikaadid.