Rahvusvahelisse jaekaubandusketti Stockmann Group kuuluva Stockmann AS-i puhaskasum kasvas 2018. aastal 6,2%, ulatudes 1,97 miljoni euroni.
- Marge Türner Foto: Veiko Tokman
Tallinna kesklinnas asuva Stockmanni kaubamaja müügitulu moodustas 2018. aastal 47,6 miljonit eurot, mida oli 2,4% vähem kui aasta varem. „Põhjuseks oli kaubamärgi Hugo Boss üleminek kontsessioonmudeli põhisele tegevusele, mille tulemusel vähenes küll ettevõtte müügitulu, kuid mis mõjutas positiivselt brutokasumit,“ ütles Stockmanni kaubamaja direktor Marge Türner.
Võrdluskõlbulikuna püsis ettevõtte müügitulu 2017. aastaga samal tasemel. Käesolevalt aastalt ootab Stockmann AS müügitulu mõõdukat kasvu.
“Positiivsetele majandustulemustele andsid tooni veel mitmed teised muutused: laiendasime oma tootevalikut kvaliteetsete kaubamärkidega, millest paljud on Eesti jaekaubandusturul esindatud esmakordselt, uuendasime kosmeetikaosakonda ning alustasime toiduosakonna renoveerimisega. Lisaks hoidsime selget suunda keskkonnateadlikkuse tõstmiseks läbi erinevate kampaaniate ja tegevuste,” lisas Türner, kelle sõnul võib 2018. aastat pidada ettevõtte jaoks edukaks.
Stockmann on esimene kaubamaja Eestis, kes läks möödunud aastal täielikult üle tasulistele ostukottidele. Julge käigu tulemusena vähenes kilekottide tarbimine ligi 50% võrra. Tänavu, 2019. aasta aprillis loobus Stockmann esimese kaubamajana Eestis ühekordsete plastiktoodete müügist, asendades need keskkonnasõbralikumate alternatiividega.
“Käesoleval aastal liigume hoogsalt edasi mitmete strateegiliste projektidega, millest üks olulisemaid on Stockmanni toiduosakonna interjööri ja kontseptsiooni täielik uuendamine. Soovime jätkuvalt olla kvaliteetse kauba ja esmaklassilise teeninduse pakkuja ning suunanäitaja vastutustundliku tarbimise teel,” lausus Türner.
Stockmann AS on osa Soome jaekaubanduskontsernist Stockmann Group, mille jaekaubanduse haru Stockmann Retail kõrvale kuuluvad ka moekett Lindex ja kinnisvaradivisjon Stockmann Real Estate. 1993. aastal Eestis tegevust alustanud Stockmanni kaubamaja pakub laia valikut kvaliteetseid kaubamärke nii moe-, ilu-, kodu- kui toidukaupade kategooriates. Stockmann andis möödunud aastal Eestis tööd 422 inimesele.
Seotud lood
Selveri müügid kinnitavad, et jõulude ajal eelistatakse traditsioonilisi maitseid, kuid alati on ruumi innovatsioonile. Seetõttu tuleb Selveri Köök igal aastal välja uute ja eriliste jõulutoodetega. Kulinaaria tegevdirektor Merje Kips räägib lähemalt.