Septembris toimunud Eesti toidu kuul kasvas kodumaiste kaupade müük ligi kaks korda rohkem võrreldes välismaiste kaupadega, selgus Coop Eesti analüüsist.
Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimehe Alo Ivaski sõnul on Eesti inimesed aastaid uuringutes kinnitanud, et eelistavad kodumaiseid toiduained, ent uuringute tulemused ja reaalsed toidukorvid siiski mõnevõrra erinevad. „Septembris tõstsime eraldi esile kodumaised kaupu ning selle tulemused olid ka meile endile positiivseks üllatuseks – kampaanias olnud kodumaiste kaupade müük kasvas kaks korda rohkem kui välismaiste kampaanias olnud kaupade müük,“ ütles Ivask.
Eesti toidu kuu raames valis Coop septembriks võimalikult palju Eesti tootjate ning kohalikust tooraistest toodetud kaupu ning need märgistati Coopi kauplustes ja kliendilehes „Ma armastan Eesti toitu“ siltidega. „Coopi septembrikuu tulemused näitavad selgelt, et teavitustööl on suur mõju inimeste valikute tegemisel,“ lisas Ivask.
Iga aasta septembris toimuv Eesti toidu kuu on algatatud Maaeluministeeriumi poolt ning on osa müügiedenduskavast "Eesti toit 2015–2020", mille alla kuulub Eesti toidu kuu, Eesti toidutee, aasta toidupiirkonna valimine ja avatud toidutööstuste nädal. „Sel aastal on mul aga eriti hea meel selle üle, et Eesti toidu kuu algatusega on liitunud ka Coopi kauplused. See on suurepärane näide ühisest pingutusest, kuidas saame kõik Eesti toidu käekäigu eest hea seista,“ teatas maaeluminister Mart Järvik toidukuu avamisel.
Seotud lood
Eesti logistikaettevõte Via Express on enam kui 10 aastat pakkunud kaubandussektorile keskendunud lahendusi, sealhulgas transporti multitemperatuursete veokitega. Ettevõttele on omistatud kvaliteedi-, toiduohutuse- ning keskkonnajuhtimise ISO-sertifikaadid.