Hiljuti toimunud E-kaubanduse UX konverentsi raames hindasin 38 Eesti e-poe kasutajamugavust ja ligipääsetavust. Sain hea ülevaate sellest, milline on olukord täna Eesti e-poodide kasutatavusega. Selles artiklis toon välja, millised on ühe kasutajamugava e-poe tunnused ning milliseid vigu vältida.
- Mari-Ell Mets, Trinidad Wisemanist tegemas ettekannet E-kaubanduse UX konverentsil
Üldine ostuflow oli enamikes hinnatud e-poodides päris selgeks ja kiireks lihvitud. Silma jäid kriipima kohad, mis lihtsalt polnud läbi mõeldud või ajasid kasutajat segadusse. Ligipääsetavuse vallas tuleb e-poodidel veel tublisti tööd teha. Ligipääsetavuse madal tase on aga kurvastav, sest e-ostlemisest võidaksid ju kõige rohkem just need, kellel on väga raske või võimatu mingil põhjusel füüsiliselt poodi kohale minna, näiteks vanurid või erivajadustega kasutajad.
Seotud lood
Eelmisel nädalal kaubandus.ee korraldatud konverentsil välja antud Eesti kõige kasutajasõbralikuma e-poe tiitli võitnud Euronics.ee e-kaubanduse juht Erko Selde ütles, et nende e-poe fookuses on väga hea klienditeenindus nagu seda on ka nende jaekauplustes.
Äripäeva teemaveeb kaubandus.ee andis 11. mail „E-kaubanduse UX konverentsil. Buumiaasta parimad kaupmehed" aukirjad kõige kasutajasõbralikematele e-poodidele. E-poode tunnustati 7 kategoorias ning kuulutati välja ka Grand Prix auhind.
Selveri müügid kinnitavad, et jõulude ajal eelistatakse traditsioonilisi maitseid, kuid alati on ruumi innovatsioonile. Seetõttu tuleb Selveri Köök igal aastal välja uute ja eriliste jõulutoodetega. Kulinaaria tegevdirektor Merje Kips räägib lähemalt.