Hiljuti avaldatud TNS Emori suurettevõtete maineuuring näitab muu hulgas ka seda, kui palju sõltub ettevõtte maine juhist. Tabeli eesotsas on peamiselt need ettevõtted, mille juhid on avalikkuses hästi tuntud, vastavad meelsasti ajakirjanike küsimustele ja on ka muidu avatud suhtlejad.
See on igati loogiline: meediakajastusel on ettevõtte maine kujunemisel oluline roll ja kogenud juhid teavad seda hästi. Need on inimesed, kes suudavad adekvaatseid vastuseid anda ka ebamugavatele küsimustele, tunnevad hästi teemat, millel sõna võtavad, neil on sõnum.
Ettevõtte juhi näo järgi otsustatakse sageli ka ettevõtte sisekliima kohta, mis on oluline info tööandjat valides. On loomulik eeldada, et kui ettevõtte eesotsas seisab mõistlik inimene, on ka asjad ettevõtte sees korras.
Mitte ainult mis, vaid ka kuidas. Muidugi vaatab töökohta vahetada sooviv võimekas inimene ka seda, missugused on ettevõtte majandusnäitajad ja teeb nende põhjal enda tarvis prognoosi, kas ettevõte on edukas ka näiteks kümne aasta pärast. Ent veelgi suuremaks väärtuseks peetakse head organisatsioonikultuuri. Ehk siis mitte ainult seda, et tulemused oleksid head, vaid ka seda, kuidas nendeni jõutakse. See sõltub suuresti juhist.
Juhi kuvandi järgi on põhjust teha järeldusi ka meeskonna kohta. Avatud ja argumenteerimisvõimelise juhi puhul on põhjust eeldada, et tema meeskonda kuuluvad koostöövõimelised inimesed.
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.