Coca-Cola HBC Eesti AS tegevus lõi Eesti riigi majandusele 2023. aastal ligikaudu 25 miljonit eurot lisandväärtust, selgub ettevõtte hiljutisest
jätkusuutlikkuse aruandest.
Ükski ettevõtte ega organisatsioon ei tegutse üksi ja muust maailmast isoleeritult, mistõttu on oluline vaadata suurt pilti ja hinnata iga tegevuse laiemat mõju. Coca-Cola HBC Eesti tegevus tõi Eesti majandusse 2023. aastal kokku ligi 25 miljonit eurot. Seejuures tulenes ettevõtte otsesest majandustegevusest, mis hõlmab müügi- ja turundustegevusi, ligi 8 miljonit eurot. Ülejäänud enam kui 16 miljonit eurot tulenes kaudsest panusest, mis kandub edasi koostööpartnerite ja erinevate sektorite kaudu. Ainuüksi 2023. aastal maksis Coca-Cola HBC riigieelarvesse maksudena enam kui 7,9 miljonit eurot. Iga euro, mis Coca-Cola HBC Eestis teenib, loob kohalikus majanduses juurde 4,01 eurot, mis näitab ettevõtte tegevuse ulatust ja mõju Eesti majandusele – nii otseselt kui kaudselt.
Coca-Cola Eesti süsteemis töötab 68 inimest, lisaks loob ettevõte enam kui 450 töökoha näol lisandväärtust ka erinevates teistes majandussektorites. See tähendab, et üks töökoht Coca-Cola süsteemis loob Eestis seitse täiendavat töökohta teistes sektorites. Coca-Cola HBC on pühendunud võrdse, mitmekesise ja kaasava töökeskkonna loomisele, kus kõik tunnevad end hinnatuna. Eestis moodustab näiteks naisjuhtide osakaal ettevõttes enam kui 50%. Lisaks ei registreeritud 2023. aastal Coca-Cola HBC Eestis ühtegi tööõnnetust ega diskrimineerimisjuhtumit.
Seitsmendat aastat maailma kõige jätkusuutlikuma joogitootja tiitlit hoidev Coca-Cola HBC on seadnud oma äritegevuse keskmesse ESG jätkusuutlikkuse põhimõtted ja tegeleb aktiivselt ettevõtte keskkonnamõju vähendamisega. Coca-Cola HBC jaoks ei tähenda jätkusuutlikkusüksnes keskkonnahoidu, vaid ka kohalike kogukondade ja majanduse toetamist. Ettevõtte tegevus loob Eestis töövõimalusi ja tugevdab sektoreid, mis on ettevõttega lähedalt seotud.
Koostöö kohalike kogukondadega ja ühiskondlike algatuste toetamine on samuti oluline osa Coca-Cola HBC strateegiast. Igal töötajal Eestis on üks tasustatud vaba päev aastas selleks, et pühenduda vabatahtlikule tööle. Möödunud aastal kasutas seda võimalust enam kui 16% töötajatest. Ühiskondlikku tegevusse panustatakse aktiivselt nii kontserni, kui ka äriüksuste tasandil. Näiteks alates 2017. aastast on ettevõtte ühe peamise sotsiaalprogrammi Youth Empowered kaudu toetatud Balti riikides ja Poolas kokku pea 300 000 noort, aidates neil teha esimesi samme tööturul ja omandada karjääriks vajalikke oskuseid.
- Youth Empowered inspiratsioonipäev 2023
Seotud lood
Coca-Cola HBC Eesti AS tegevus lõi Eesti riigi majandusele 2023. aastal ligikaudu 25 miljonit eurot lisandväärtust, selgub ettevõtte hiljutisest
jätkusuutlikkuse aruandest.