• 02.06.15, 10:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ebaaususega kaugele ei sõida

Kuna kaubandusvõrgus on kampaaniad saanud igapäevaseks, siis tuleb ette ka eksimusi, kuid need pole tahtlikud, kirjutab kaupmeeste liidu tegevdirektor Marika Merilai.
Ebaaususega kaugele ei sõida
Jaekaupmeeste pingutused on vilja kandnud ja klientide pahameel aastate jooksul vähenenud. Siiski leidub vigu ja arusaamatusi kampaaniate läbiviimises. Põhjused on peamiselt inimlikku ja infotehnoloogilist laadi. Kampaaniapakkumises on enamasti kuni paar tuhat kaubanimetust, kuid suuremate kaupluste hallatavasse sortimenti kuulub kümneid tuhandeid artikleid.
Kampaaniate korraldamisel lähtuvad kaupmehed klientide vajadustest, heades tavadest ning ka sellest, et kauplemisvõtted oleks ausad ja selged. Kampaaniad korraldatakse selleks, et pakkuda kliendile häid ja huvitavaid tooteid heade hindadega. Kampaaniaid korraldatakse müügimahtude ja käibe tõstmise eesmärgil või brändi tuntuse tõstmise nimel, vahel on vajalik ka püsikliente premeerida jms. Kampaania ettevalmistamine nõuab tõsist pingutust, see on midagi enamat kui vaid kauba reklaam ühes meediakanalis.
Missugused on ebaausad kauplemisvõtted?
Kauplemisvõte on ebaaus, kui kaupleja ei lähtu tegevuses ametialasest hoolsusest, ja selle tulemusena võib tarbija teha otsuse, mida ta ei oleks teinud teistel tingimustel. Sellisteks võteteks loetakse:
1) kampaaniahind on riiulil pärast kampaania lõppu muutmata, kuid kassasüsteemis muudetud;
2) „kuni kaupa jätkub“-kampaaniad, mille puhul kaupa ei ole mõistlikus koguses;
3) lõppenud kampaania üleskutsed on trükitud kaupade pakenditele;
4) kampaania toimumise aeg on piiritlemata.
Kõige sagedasem probleem on kauba vahetus läheduses, riiulil ja kassas olev erinev hind, mis võib olla nii kõrgem kui ka madalam. Tarbijakaitse kontrollostude tulemused näitavad eksimusi mõlemas suunas, kuid kliendile valmistab loomulikult pahameelt kassas enam maksmine.
Klienti pahandada ei taha keegi
Vahel on kampaania või partii lõppedes uus kaup uue hinnaga, kuid riiulil ei ole jõutud veel hinnasilti vahetada, vahel on ka klient peale kaubaga tutvumist selle tagasi pannud valele kohale, kus hind teine jne.
Konkurents jaekaubanduses suureneb pidevalt, laienenud on müügikanalite võrk, rakendatakse uusi müügiedendusmeetodeid. Oluline on, et müük käiks häid kaubandustavasid arvestades ning oleks tagatud aus konkurents kaupmeeste vahel ja paremad võimalused kliendile.
Kaupmehed arvestavad üha enam antud lubaduste täitmisega ja soovivad pakkuda kaupu ja teenuseid, arvestades, et ebaausate kauplemisvõtetele tuginev konkurentsieelis saab olla vaid lühiajaline. Keegi ei taha kliendile ebamugavusi valmistada.
Autor: Marika Merilai, Kaupmeeste Liidu nõunik

Seotud lood

Uudised
  • 03.06.15, 16:36
Kui tootel on hea hind, siis saab see ka kiiresti otsa
Sandmani kaubandusdirektor Veiko Poolgas on seisukohal, et hea hinnaga tooted võivadki kauplustest kiiresti otsa saada ning heade hindade pakkumisega soovivad nad tuua tarbimise Eestisse, mitte lasta kliendil sooritada ost välismaa e-poest.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.12.24, 15:25
Via Express – täpne ja turvaline transpordipartner nii tava- kui režiimkaupade veoks
Eesti logistikaettevõte Via Express on enam kui 10 aastat pakkunud kaubandussektorile keskendunud lahendusi, sealhulgas transporti multitemperatuursete veokitega. Ettevõttele on omistatud kvaliteedi-, toiduohutuse- ning keskkonnajuhtimise ISO-sertifikaadid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele