• ST
  • 05.12.17, 09:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lihtsad nipid, kuidas jõuda oma e-poega rahvusvahelisele turule

E-kaubandus on võimsalt kasvav trend ja ka paljud pisikesed Eesti ettevõtlikud inimesed muutuvad aasta-aastalt aina julgemaks, püüdes lisaks kohalikule turule jõuda oma toodetega ka laia maailma. Logistikaettevõtte DHL Express Estonia tegevjuht Kristina Laaneots annab nõu, kuidas väikeettevõttena jõuda suurele turule ning milliseid aspekte seejuures silmas pidada.
Lihtsad nipid, kuidas jõuda oma e-poega rahvusvahelisele turule
„DHLi kullerteenuste divisjonis hakkas B2C klientide osakaal silmanähtavalt kasvama juba rohkem kui kolm aastat tagasi ning see kasv on tulnud just tänu e-kaubanduse populaarsuse kasvule kogu maailmas. Rõõm on tõdeda, et Eesti ettevõtted on ka ise aina julgemad, müües oma tooteid nii läbi e-bay ja muude saitide kui ka arendades oma kodulehte ja e-poodi,“ räägib Laaneots, lisades, et toetudes Eesti kui ka teiste riikide kogemusele, saab DHL aidata väikeettevõtjatel julgemalt suurte turgude poole vaadata.
Ära kahtle oma tootes
Kui Su kaubale leidub turgu Eestis, soovitakse seda suure tõenäolisusega ka mujal. Ära kunagi kahtle selles, sest täna on olemas kõik võimalused laias maailmas ilma teha. Maailm on tegelikult väiksem, kui arvatagi oskad!
Suurepärane näide on Inglismaa väikeettevõte Gymschark, mis alustas 2012. aastal jõusaali sportlastele spetsiifiliste nišitoodete valmistamisega. Alguses olid nad oma riigi kesksed, kasutades saadetiste kohaletoimetamiseks kohalikku postiettevõtet. 2013 alustati sisevedude osas koostööd DHLiga ning seejärel hakati DHLi müügikonsultandi eestvedamisel – kuigi kahtlevalt – pakkuma toodete saatmisvõimalust üle maailma. Täna on 50% Gymscharki tellimustest rahvusvahelised, nad käsitlevad kuus 30 000 tellimust ning saadavad oma kaupa 150 riiki. Samuti on oluline fakt, et rahvusvahelise kullerteenuse lisamisega tarnevõimaluste valikusse suurenes ühe tellimuse ostukorvi väärtus 41naelalt 71 naelale.
Seega ei maksa peljata, vaid tuleb anda klientidele võimalus oma kaupa tellida. Võimaluse pakkumine saata pakke väljapoole Eestit kokkulepitud hindadega ei maksa tootjale midagi, kuid see-eest võib pikemas perspektiivis kuhjaga ära tasuda.
Suurepärane toode vajab suurepärast kodulehte
Kui on olemas toode ja strateegia, siis järgmine samm peaks kindlasti olema koduleht. Kodulehel on mitu olulist funktsiooni: korralik koduleht tekitab ostjas usaldust, annab kindlustunde toote kohta ning kiirendab ostuprotsessi.
Kuna uuringutest on selgunud, et tarbija usaldab alati kohalikku või emakeelset kodulehte, lokaliseeri oma e-pood võimalikult sihtriigile omaselt. Hea koduleht on mitmekeelne – Ameerikas, Austraalias või Hiinas ei löö kindlasti läbi vaid eestikeelse kodulehega. Seega minimaalne oleks kindlasti inglise keel, millele võiks lisanduda teisi keeli vastavalt sihtriigile. Siinkohal tasub jälgida kodulehe statistikat, et saada teada näiteks, kust riigist on kõige enam külastajaid. See võib olla abiks ettevõtte profileerimisel.
Kauba saatmise info peab olema kindlasti esilehel. Väga suur võib olla võimaliku kliendi pettumus, kui ta alles maksmise lingini jõudes saab teada, et tema riiki ei saagi pakki tellida. Püüa alati pakkuda võimalust saata oma tooteid üle maailma! Lisaks tuleks anda kliendile võimalus valida erinevate saatmisvõimaluste vahel – näiteks kahenädalase tarneajaga riiklik tavapost ning hinnalt veidi kallim kullerteenus. Sa ei tea kunagi ette, kui kiire tellimuse esitajal on ning kui palju on ta valmis saatekulude eest maksma. Kahju oleks loobuda kliendist seetõttu, et tema meelest on tarneaeg liiga pikk.
Aina olulisemaks on muutunud ka selge teave tagastamisvõimaluste kohta – kas see on võimalik, millistel tingimustel ning kes selle eest maksab? Kõik parema lahendusena on tagastuse saateleht pakiga kaasa pandud, sest kui kliendil on tagastamistega valuline kokkupuude või ei loe ta Sinu kodulehelt välja võimalust kaupa mittesobivuse korral tagasi saata, ei saa temast tõenäoliselt Sinu püsiklienti.
Koduleht olgu lihtne ja võimaldagu kiiret tellimist! Mida vähemate klikkidega tellija maksmiseni jõuab, seda vähem jõuab ta ümber mõelda. Kui Su e-poes on sadu või tuhandeid tooteid, siis mõtle hoolikalt läbi, kuidas neid loogiliselt ja kiirelt leitavalt katalogiseerida. Samuti võiks kohe esilehel leiduda võimalus muuta rahaühikut vastavalt sihtriigile, näiteks eurost USA dollariks või Inglise naelaks.
81% tellijatest teeb järgmise ostuotsuse veebipoest… transpordi põhjal!
See ei ole nali. 2016. aastal läbiviidud globaalsest e-kauplejate uuringust selgus, et kauba müümine läbi e-poe ei lõppe müüja jaoks sugugi mitte kauba teelepanekuga, vaid oluline on ka selle transport alates ajalisest faktorist kuni kulleri suhtlusoskuseni. 81% uuringus osalenud tellijast väitis, et kui nad transpordiprotsessis pettusid, siis sellest e-poest nad rohkem pole tellinud. See tähendab, et oma logistikapartnerit tuleb hoolikalt valida.
„DHLi rahvusvaheline katvus on teiste logistikafirmadega võrreldes parem, sest tegutseme 220 riigis. Kindlasti on ka see paljude tellijate jaoks oluline, kui e-pood teeb koostööd üle maailma tuntud tegijatega. Teine põhjus valida partneriks suurettevõte on muidugi teenuste valik. Meie rahvusvahelised spetsialistid oskavad juhtida värske e-kaupleja tähelepanu mitmetele olulistele nüanssidele, alates võimalustest anda valida tellijale jätta saadetis kasvõi naabri juurde või anda nõu erinevate riikide tollitingimuste ning nende maksustamise osas. Kindlasti peaks olema e-poe toodete saatmiskulude hinnastamine lihtne ning läbipaistev ning ka selles osas saame oma klientidele anda soovitusi,“ räägib Kristina Laaneots.
Ajaliselt ei on DHLi puhul vahet, kes sihtriik on Läti või Inglismaa – tegemist on koostööpartneriga, kelle huvi on, et nende klientidel läheks hästi, referentsid oleksid head ja kogused suureneksid. „Meie jaoks on e-kaupleja positiivne tagasiside väga oluline ja me pingutame selle nimel, sest see tõstab ka meie usaldusväärsust.“
Täna peetakse aina olulisemaks ka võimalust saadetise teekonda jälgida. Ühest küljest rahustavad kliendile saadetavad automaatsed teavitused tema muret paki kohalejõudmise pärast, teisalt vähendab aga see e-poe klienditeenindusse saabuvate kõnede ja päringute arvu ning laseb ettevõtjal tegeleda oma põhitegevuse ehk tootearendusega.
„Koolitame pidevalt oma inimesi, et DHLi müügimeeskond oskaks klientidele anda nõu nii meie enda teenuste osas kui ka aidata pisikesel tegijal saada globaalseks. See on tänapäeval tegelikult lihtne, sest ettevõtetel pole enam vaja harukontoreid, vaid toimivat mitmekeelset kodulehte,“ räägib Kristina Laaneots, lisades, et Eesti DHLis on loomisel e-kaubanduse konsultandi ametikoht, kuna kiiresti muutunud ostuharjumused on tekitanud olukorra, kus müüjad vajavad e-poe loomisel senisest enam nõustamist.
Laaneots lisab: „Uuringutest on selgunud, et e-kaubanduse hiiud Hiina, USA ja Inglismaa suudavad vaatamata oma mahtudele katta vaid 30% kogu rahvusvahelisest e-kaubanduse vajadusest. Mis tähendab, et ka Eesti ettevõtjatel on olemas võimalus saada nipsust globaalseks firmaks. Ja DHLi soov on seista sellele teekonnal nende kõrval ning neid aidata!“

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 10:12
DSV müügijuht: meie kolm tugisammast on meie meeskond, meie IT ja meie kliendid
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele