• ST
  • 22.07.21, 12:17

Üle 1000 veebipoe on viimastel kuudel läinud üle Montonio makselahendusele – loe, miks

Montonio on 2018. aastal asutatud Eesti ettevõte, kelle põhitegevusala on e-poe makselahenduste loomine. Ettevõtte tegevjuht Markus Lember kirjeldab, kuidas sai Montoniost üks kiiremini kasvavaid makseasutusi Baltikumis ja miks on üle 1200 kaupmehe, neist enamik Eestist, valinud oma e-poe maksete kogumiseks Montonio.
Üle 1000 veebipoe on viimastel kuudel läinud üle Montonio makselahendusele – loe, miks
  • Foto: Montonio

Hea kasutajamugavus suurendab lõpetatud ostukorvide hulka

Makse algatamise teenuse puhul on kontroll klienditeekonna üle suuresti meiesuguste makseasutuste käes. Ühest küljest annab see meile vabad käed oma rakenduse kujundamisel; teisest küljest paneb see meie õlule suure vastutuse viia klient edukalt läbi kriitilise makse sooritamise protsessi. Pealtnäha lihtne samm ostu tegemisel – maksmine – kätkeb endas sadu klienditeekonda mõjutavaid detaile, millele tervikliku makselahenduse loomisel erilist tähelepanu tuleb pöörata.
2018. aastal esimesi avatud panganduse liideseid uurides sai meile selgeks, et pangad pole oma liideseid makseasutustele kasutamiseks sugugi lihtsaks teinud: palju on jäetud mängu- ja otsustusruumi. Millal töödelda makseid SEPA kreeditkorraldusena, millal välkmaksena; kas suunata klient autentimiseks panka või teha autentimine enda kasutajaliideses; kuidas lasta kliendil valida soovitud maksekonto – need on vaid käputäis küsimusi, millele pidime vastused leidma, et luua töökindel makselahendus.
Pankade liidesed pakkusid ka tehnilisi väljakutseid. Näiteks on maksete staatuse muutumine pankade sisesüsteemides võrdlemisi läbipaistmatu protsess. E-kaubanduse kontekstis on aga kriitilise tähtsusega, et tellimuse kinnitamise hetkeks oleks raha laekumine kliendi kontolt kindel. Seetõttu pidime ehitama keerukaid kontrollsüsteeme, et tagada kliendi kontolt debiteeritud vahendite jõudmine kauplejani tõrgeteta.
Kuidas Tööriistamaailm vähendas oma maksete kogumise kulusid 75% võrra
Tööriistamaailm on 9 aastat tegutsenud veebipood, mis pakub laia valikut tööriistu ja ehitustarvikuid nii eraisikutele kui ka ettevõtetele. Veebipoe tootevalikus on üle 100 erineva brändi ja müük toimub pea täielikult läbi veebikanalite. Eelmisel aastal võeti ette kulude ja tulude optimeerimine, mille eesmärk oli parandada veebipoe kasumlikkust.
Probleem: Tööriistamaailm otsis erinevaid võimalusi poe kasumlikkuse kasvatamiseks ning ühe optimeerimise kohana identifitseeriti maksete kogumise protsess ja tehniline lahendus. Selle aluseks oli teadmine, et uudsete maksealagatusel põhinevatelt teenustelt on võimalik oluliselt võita ka pankade endi pangalingitasudega võrreldes.
Lahendus: Seni kasutas Tööriistamaailm pankade endi pangalinkide lahendusi ning uuriti ka erinevaid maksemeetodeid koondavaid rakendusi. Maksealgatusteenustest jäi pärast kasutajakogemuse ja hinnastuse võrdlusi sõelale Montonio, mis oli mugavam kui konkureerivad lahendused ning nõudis lõppkliendilt vähem klikke kui konkureerivad lahendused. Otsuse juures oli oluline ka hind ja lahenduse lihtsus. Makselahenduse väljavahetamisega langes ettevõtte kulu maksete korjamisele neljakordselt, mis avaldas otsest mõju müügi kasumlikkusele.
"Uute makselahenduste tekkimine on väga tervitatav, see lisab konkurentsi ja sunnib pakkujaid efektiivsemaks muutuma. Meie koostöö Montonioga on läinud väga kenasti ning on andnud meile väga olulise igapäevase rahalise võidu, mida saame oma ettevõttesse edasi investeerida ja kasutajakogemust veelgi parandada," kommenteeris Taavi Oruväli Tööriistamaailmast.
Juba algusest peale oleme pingsalt jälginud ka klientide käitumist. Kuna makse algatamise teenuse puhul on paljud makseprotsessi puudutavad toimingud suuresti meie kontrolli all, siis oleme pidanud tegema keerulisi disainiotsuseid, et klientide kasutajakogemus oleks võimalikult mugav. See puudutab näiteks nii konto valikut kui ka selgete veateadete kuvamist, mis peaksid kliendi jaoks toimuma juba tuttavas keskkonnas, et veateade vahendite puudumise kohta või maksekonto valik liiga võõras või ootamatu ei tunduks.
Oma makselahenduse loomisel paneme suurt rõhku nii endapoolsele kasutajaliidesele kui ka pankade liideste tehnilisele analüüsile. Pankadega suhtleme aktiivselt, et jagada nendega enda tähelepanekuid ja kauplejate tagasisidet. Seda selleks, et luua tarbijatele võimalikult mugav ja turvaline klienditeekond ning kauplejad saaksid usaldada, et meie kaudu tehtud maksed jõuavad nendeni kiirelt ja kindlalt. Hea meel on näha, et mitmed pangad on tagasiside eest tänulikud ja sellele vastuvõtlikud ning on valmis makse algatamise teenuse kasutajakogemust paremaks muutma.
Näeme, et paljud meie soovitatud uuendustest on mõjunud positiivselt ka konversioonidele. Näiteks teeb makse edukalt lõpuni keskmiselt 97% Swedbanki ja SEB klientidest. Keskmine näitaja kõikide Eesti pankade lõikes on seejuures 95,60%.

Partnersüsteem ja aktiivsel tagasisidel põhinev arendus

Montonio partnersüsteem annab kauplejale ülevaate alustatud, käimasolevatest, pooleli jäetud ning lõpetatud ostudest. Ühtlasi on kauplejal ülevaade oma e-poes tehtud Montonio järelmaksutaotlustest ning võimalus hallata järelmaksulepinguid.
Lisandumas on statistiline ülevaade lõpetatud ostukorvide määrast, väljavõtted raamatupidamisele ja tasaarvelduse tabelid, mitme poe lihtsustatud haldus ja täiendused kasutajakogemusele.
Kogume pidevalt oma kauplejatelt tagasisidet ning kohendame vastavalt sellele oma tootearenduse eesmärke ja prioriteete. Eriti head ja ärikriitilised ideed viime esimesel võimalusel ellu ja sealhulgas oleme saanud isegi mõtteid uute toodete jaoks, millest mõned on juba arendamisjärgus.
E-poe kaupleja, kes soovib eelnevast samuti kasu saada ja Montonio makselahendused ka enda e-poes kasutusele võtta, saab mõne hetkega end meie kodulehel montonio.com kasutajaks registreerida ja kiirelt kulusid kokku hoidma hakata.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.03.21, 08:55
Miks eelistab Eesti veebikaupmees Montonio makselinkide teenust?
Eesti veebipoed on välja vahetamas pangalinke uudsete makselinkide teenuse vastu. Eriti hästi on kaupmehed vastu võtnud Montonio teenuse, kellega liitub Eestis iga päev vähemalt 10 veebipoodi. Montonioga on koostöölepingu sõlminud ka sellised suured tegijad nagu näiteks Home4You, Elisa ja Goldtime.
Uudised
  • 04.02.21, 14:03
Kuidas rõivakaupmees Franz Raver e-poe ostuprotsessi optimeeris?
Eelmisel aastal turule tulnud Eesti meesteriiete bränd Franz Raver avas väga lühikese aja jooksul enda e-poe, kuna nende müügistrateegias on kesksel kohal digimüük. E-poe arendamisel pandi rõhku just veebipoe mugavuse arendamisele ja ostuprotsesside optimeerimisele.
  • ST
Sisuturundus
  • 03.12.24, 17:21
Selveri pagaritooted vallutavad turgu
Selveri pagarilettide küpsetusjuhi Irina Kaganskaja sõnul on viimastel aastatel pagaritoodete müük märkimisväärselt kasvanud. Eriti menukaks on osutunud käsitsi valmistatud ciabatta'd ja focaccia'd oliividega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele