Augustis lansseeritakse eestlaste loodud uus e-poodlemise keskkond Campy, mis viib internetiavarustes šoppamise täiesti uuele tasemele, ühendades omavahel sotsiaalmeedia ja šopingu. Campy juhi Andrus Raudsalu sõnul on tegemist ükssarviku potentsiaaliga platvormiga, mis lahendab e-poodlemise kaks põhiprobleemi.
Raudsalu sõnul ei ole e-kaubanduses ideoloogilist revolutsiooni tehtud vähemalt viimased 12 aastat ning kummalisel kombel ei ole seni mitte keegi kusagil maailmas loonud keskkonda, mis ühendaks sotsiaalmeedia ja šopingu. „Campy aga just seda ongi, olles sümbioos marketplace’ist, sotsiaalmeediast ja šopingust ning kus omavahel kohtuvad kaupmehed, turundajad ja lõpptarbijad,“ rääkis ta.
Loe lähemalt intervjuust Andrus Raudsaluga.
Miks just Campy ja miks just nüüd?
Kui natuke taustast rääkida, siis e-kaubanduses ei ole ideoloogilist revolutsiooni tehtud vähemalt viimased 12 aastat – viimane asi, mis tehti, oli Shopify. Kui vaadata tänaseid e-poodide keskkondi, siis põhiline probleem seisneb selles, et need on väga utilitaarsed ehk vajaduspõhised ja emotsioonivabad. Näiteks Amazon – paned otsingusse soovitud toote, kui hind sobib, ostad ära. Samas šoppamine kui tegevus, mis n-ö reaalses maailmas on täitsa olemas, e-kaubanduses praegu suuresti puudub. Amazoni ju šoppama ei lähe. Meie soovimegi Campyga tuua tagasi šoppamise kui sellise ka veebikeskkonda.
Teine probleem või õigemini megatrend, mille seljas me ratsutame, on see, et milleniaale ja Z-generatsiooni on väga keeruline kinni püüda. Traditsioonilist meediat nad ei tarbi, telerit ei vaata. Sotsiaalmeediat küll tarbivad, aga seal on samamoodi reklaamipimedus ehk nad oskavad reklaamidest väga hästi mööda vaadata. Selle põlvkonna seas toimub teatud killustumine, nad kaovad oma personaalsetesse Discordi serveritesse, kust neid enam üldse kätte ei saa. Privaatsuse probleem on üleüldse laiem teema – muu hulgas on Facebook ja teised hakanud kokku tõmbama seda, kas ja kui palju ning kellele üldse reklaame näidatakse. Või on esil teine äärmus – midagi e-poest ostes “jälitavad” selle reklaamid inimest veel mitu kuud. Ühesõnaga need lahendused uue generatsiooni jaoks ei tööta.
Lahenduse leidmiseks oleme Campyt testinud juba kahe meile kõige olulisema sihtgrupi ehk nende samade milleniaalide ja Z-gen’i peal vanuses 16-30 ja lisaks 30+ naiste seas, kes kõige rohkem šoppavad, olles e-kaubanduses kõige olulisem segment. Tulemuseks oli see, et lausa üle 90 protsendi vastanutest ütlesid, et Campy on väga okei asi. Seega saime olulise indikaatori, et Campyga on võimalik jõuda ka Z-generatsiooni ja milleniaalideni.
Sotsiaalmeedia on täna kõige võimsam vahend ostuotsuste tegemisel ja inimeste mõjutamisel. Kummalisel kombel ei ole seni mitte keegi kusagil maailmas loonud keskkonda, mis ühendaks sotsiaalmeedia ja šopingu. Instagram Shopping ja Facebook Marketplace on nagu pintsaku ette õmmeldud nööbid – need ei ole ikkagi n-ö päris asjad.
Kõigi juulis ja augustis Campyga liitunud kaupmeeste seas loosime välja kolmele ettevõttele tasuta teenuse kolmeks kuuks.
Loe rohkem Campy platvormi eelistest või jäta enda kontakt Campyle:
https://campy.eu/arikliendile/Mis Campy täpsemalt on ning mis kasu lõpptarbija ja kaupmees sellest saavad?
Campyga loome me täitsa uue meediumi, mis on sümbioos marketplace’ist, sotsiaalmeediast ja šopingust kui tegevusest. Kõik sealsed toimingud on tehtud hästi lihtsaks – seda nii turundaja, lõpptarbija kui ka kaupmehe jaoks. Alguses keskendume e-kaubanduses kõige populaarsematele tootekategooriatele, milleks on moe- ja ilukaubad ning kodutehnika. Esimeses faasis me toidu- ja esmatarbekaupade kategooriat ei torgi, kuid edaspidi on plaanis vahendada ka neid – oleneb, kuidas sellel valdkonnal üldse minema hakkab. Ei tasu ära unustada, et Campyst saab toodete kõrval osta ka teenuseid, näiteks ilu- ja spaateenuseid ning majutust.
Campy puhul on oluline erinevus see, et seal deklareerib inimene ise, mida ta näha soovib. Seda saab teha väga laialt tootegrupi põhiselt kuni brändi ja mudelini välja. Pärast ostu tegemist saab klient selle toote oma kontolt ära kustutada, mis välistab olukorra, et sama toote reklaamid teda mitu kuud „jälitavad“. Oleme Campyst elimineerinud mitmed traditsioonilised, ent meie arvates mittevajalikud e-poe osised - üks selline tore asi on näiteks ostukorv. Samuti on maksmine tehtud Campys hästi lihtsaks – oma andmed sisestab klient vaid ühe korra oma kontot luues, edaspidi tunneb äpp ta juba ise ära.
Campy on peale e-poe ka turunduskeskkond, kus saab luua kampaaniaid ja teha need ägedaks. Nii saab Campys välja tuua toodete/tootegruppide sooduspakkumisi, seal hulgas haruldasi megapakkumisi, mida mujalt naljalt ei leia. Siin tuleb mängu järgmine Campy erinevus ja eelis – nimelt ostuprotsess on Campys tehtud põnevaks, isegi hasartseks, ja lõbusaks. Mängustumine on siinkohal väga oluline märksõna - klient saab osaleda erinevates küsitlustes, osaleda loteriis, challenge ülesannetes jne, et saada näiteks mingit soodustust või krediiti Campys šoppamiseks. Samuti hakkab Campy premeerima kliente tegevuste eest, milleks on ostmine, sõprade Campysse toomine, kampaania soovitamine jne. Kampaaniate loomine on samuti väga lihtne – meie tööriistad võimaldavad selle põhimõtteliselt drag & drop meetodil Campy keskkonnas kokku panna. Kaupmehele on oluline teada ka seda, et kui tavaliselt tuleb kampaaniate eest palju maksta, siis Campys tasub kaupmees ainult transaktsiooni eest, muus osas on see talle tasuta ja kampaaniaid saab üles panna nii palju kui on soovi või vajadust.
Campy võimaldab klientidel avastada ka uusi brände. Samuti annab see kliendile turust laiapõhjalise vaate, mis tema huvigrupis olevatest toodetest Eesti turul pakkuda on. Teisalt on see kasulik ka kaupmehele, näiteks sellisele, kes toob maale väga spetsiifilist brändi ja Campy võimaldab tal sellega väga täpselt õige inimese või sihtrühmani jõuda.
Campy oluline eelis ja funktsioon on ka community’d – soovime, et Campys tekiksid sõpruskonnad ja ostlemise ümber ehitatud sotsiaalvõrgustikud. Seal saab jagada oma osturõõmu ja –kogemust, soovitusi ning kui soovitus viib ostuni, saab kaupmehelt ka selle eest preemiat. Campys osteldes ei pea klient minema konkreetse kaupmehe juurde – see on üks olulistest lubadustest, mille me anname. Oleme öelnud ka kaupmeestele, et Campys ei saa osta endale esimest positsiooni. Igale inimesele tehakse tema huvidest lähtuvalt personaalne nimekiri toodetest, mida ta näeb ja esimene positsioon vormub selle valemi järgi, kui hästi pakkumine kattub selle konkreetse inimese huvidega. Eesmärk on, et nii lõpptarbija kui kaupmees saaksid tehingust maksimaalse rahuldustunde.
Oluline on aga meeles pidada, et Campy on siiski vahendaja kaupmehe ja tarbija vahel ja Campy kaupa ei oma. Võimaldame kaupmeestel meid oma äpiga tehniliselt ära siduda ehk oma laod n-ö sisse tõmmata jne ja kui see tehtud, hakkab sealt mingi aja jooksul tekkima statistika, mille järgi saame kaupmeestele anda tagasisidet näiteks lao käibe kiiruse kohta. Ja sealt tulenevalt saab teha ka kampaaniaid ja muid tegevusi. Kaupmehe mureks jääb vaid sortimendi kokkupanemine ja meie juures ära kirjeldamine ja meie aitame kiirendada müügiprotsessi. Kindlasti püüame vältida olukorda, et kaupmehed müüvad seda, mida neil laos ei ole.
Kas lansseerite Campy ainult Eesti turul?
Kusagilt peab alustama ja esialgu lansseerime Campy ainult Eesti turul – siinne turg on muu hulgas agiilne, nii et vead saab siin kiirelt ära testida. Oleme Postimees Grupiga kokku leppinud, et nad hakkavad Campyt edasi müüma ja kuna grupp on esindatud ka Läti ja Leedu turgudel, siis ilmselt toimub sinna laienemine üsna kiirelt. Hetkel me alles hindame turge, aga praegu tundub, et edaspidi võtame fookuse Hollandi, Belgia ja Prantsusmaa suunal ja seda erinevate asjaolude tõttu. Üks valikukriteerium on kindlasti see, et seal kasutatakse e-kaubandust võrreldes teiste maadega rohkem ja ostetakse ka teistelt turgudelt peale oma koduturu, ning Lääne-Euroopas on ostujõud suurem.
Skandinaavia on ju iseenesest ka hea ja lisaks palju lähem turg, aga sinna on üsna keerukas siseneda, kuna neil on suuremad eelarvamused Ida-Euroopa brändide suhtes. Suuremaks ja kaugemaks ambitsiooniks on avada Campyga Euroopa-sisene avatud ühisturg, mis seni veel täielikult ei toimi.
Kuidas plaanite Campyt turundada?
Soovime, et Campy pakkumine ja väärtus jõuab inimestele kohale ja neil tekib huvi ise seda levitada. Kaupmeestega teeme B2B suunal pigem otsesuhtlust, aga lõpptarbijale turundamiseks kasutame sotsiaalmeediat ja massimeediakanaleid. About You stiilis mastaapsed kampaaniad jäävad meie haardeulatusest esialgu siiski välja.
Kas Campy on 100 protsenti Eesti ettevõtmine? Kes veel tiimi kuuluvad?
Jah, tegu on 100 protsenti Eesti firmaga, põhinedes 100 protsenti Eesti kapitalil. Asutajate seas on Priit Vimberg, kes on varasemalt olnud mitmete idude käivitaja ja Pert Lomp, kes on müügile spetsialiseerunud. Lisaks on asutajate pundis loovagentuuri Identity juht Ants Lusti ja pikalt jaekaubanduse valdkonnas olnud David Pärnamets.
Täna on tiimis peale asutajate ja minu veel seitse inimest. Klienditeeninduse eesliin on meil olemas, aga seda peab kindlasti laiendama, nii et kasvamisest me ei pääse. Puhas müük on täna aga Postimehe käes.
Kui minu enda taustast natuke lähemalt rääkida, siis siinkohal läheksin aastasse 1999, mil olin Delfi üks kaasasutajatest. See oli huvitav aeg, sest ega sel ajal keegi täpselt ei teadnud, mida tegema peab, kuna internet oli alles lapsekingades. Nii saigi seal igasuguseid veidraid asju katsetatud. 2007. aastal müüsime aga Delfi Ekspress Grupile maha. Ma ise arvan, et kui seda tehingut poleks toimunud, ei oleks Ekspress Gruppi täna sellisel kujul olemas.
Olin Delfis erinevatel positsioonidel 2010. aastani. Peale seda võtsin natukeseks aja maha ning jagasin oma elu kaks aastat Tallinna, Londoni ja San Francisco vahet. Pärast seda juhtisin natuke aega Nukufilmi ning umbes 2013. aastal helistas mulle Sven Nuutmann ja kutsus mind UP Investi, mis on praeguse MM Grupi eelkäija. Seal ehk Postimehes olin alguses tehnoloogiadirektor ja lõpus ka juhatuse esimees. Postimehest tulin ära 2021. aasta augustis.
Campy oli tolleks hetkeks ideena olemas ja nii mind kampa kutsuti. Mulle tundus see kohe ägeda asjana, sest valdkonnas olnuna saad aru, millest puudus on. Plaanime Campyga selle aasta augustis turule tulla ning kui me kõik õigesti teeme, on sellel täitsa olemas ka ükssarviku potentsiaal.
KOKKUVÕTVALT
3 põhjust Campy rakenduse allalaadimiseks:
1. kampaaniad ja pakkumised, mis on loodud vastavalt kliendi profiilile
2. parimad ostuotsused tänu 360 kraadisele brändide nähtavusele - suured ja väikesed brändid on võrdselt esindatud, olemas on kogu vajalik info toote ja kaupmehe kohta;
3. võimalus jagada sõpradega enda ostusoove, inspiratsiooni ja soovitusi.
3 põhjust, miks tulla Campysse kaupmeheks:
1. nähtavus on alati tasuta, tehingutasu rakendub ainult müügilt;
2. kättesaadav on ka raskesti tabatav sihtrühm – milleniaalid ja Z-põlvkond;
3. mängulisi väljakutseid saab luua ja panna live’i mõne minutiga.
Hakkas huvitama? Võta meiega julgelt ühendust e-posti aadressil
[email protected] ja vaata ka meie
kodulehte.
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.