Selveril on lepingud pea 900 ärikliendiga ning iga päev lisandub uusi – käibest moodustavad nad ligi 5%. Ärikliendi müügijuht Kristel Kauts avab, millised on neil äriklientidele seatud tingimused ja mida peamiselt ostetakse.
- Selver viib kauba kohale üle-eestiliselt Foto: Hendrik Osula
Selveri ärikliendil on e-poes täpselt sama vaade, kaubavalik, allahindlused ja kõik muu, mis tavalisel Partnerkaardi kliendil. „Ärikliente on meil üle terve Eesti, lasteaedadest vanglani ja Selveri eelis on kindlasti see, et viime kauba kohale üle-eestiliselt, kõik kohad on kaetud,“ ütleb Kauts.
Ärikliendi mahud on suuremad kui tavakliendil
Kautsi sõnul on ärikliendid hästi erinevaid – mõned tellivad igal esmaspäeval piima, kohvi, mullivett, WC-paberit ja muud taolist. Samas on ka tootmisettevõtteid, kust tellitakse iga päev töötajatele lõunasööki. „Sellistele ettevõtetele on hästi oluline, et me toimetame ka nädalavahetustel, sest tootmine on ju avatud iga päev,“ ütleb Kauts ja lisab, et idufirmad näiteks tellivad kastide kaupa energia- ja karastusjooke, batoone ja vitamiine.
Mõni äriklient aktiveerub vaid pühade ajal. „Detsembris tellitakse näiteks kommipakke – on väga mugav, kui ei pea ise 500 kommipakile järgi minema, vaid keegi toob need sulle kohale,“ räägib Kauts äriklientide tagasisidest.
Sünnipäevadeks ja tähtpäevadeks tellitakse peolauatooteid, kringleid, torte, puuviljakorve ja -vaagnaid. „Näiteks nüüd tuleb aeg, kus tellitakse meeletutes kogustes vastlakukleid,“ kirjeldab Kauts ja lisab, et jällegi hindavad ärikliendid siin seda, et büroojuht ei pea ise mööda poode käima ja saab nii enda aega kokku hoida.
Äriklient saab teha eritellimusi
Suuremate või eriliste soovide puhul tuleb sellest lihtsalt varakult teada anda. Kauts toob näite, et jõulude paiku tellis üks ettevõte sadu ühte sorti jõulukalendreid: „Kuna kogused olid nii suured, tuli kaasata ostujuht ja hankija juurest lisatellimus teha. Samuti on meilt tellitud 700 karpi popkorni ja kuna anti piisava varuga ette teada, saime tellimuse täidetud.“
Lepingud e-poest ja füüsilisest poest ostmiseks on eraldi
„Äriklient võib olla ka nii, et ostad ainult tavapoes. Sel juhul tuvastame ettevõtte poolt volitatud inimesi ID-kaardi järgi. Ütled kassas, et oled lepinguline äriklient ning sul on lubatud firma nimel osta, arve saabub hiljem,“ kirjeldab Kauts.
Selver sõlmib ainult krediidilepinguid. „On valida, kas maksad pärast igat tellimust või kord nädalas,“ kinnitab Kauts, kuid toob välja ka erandi. „Tuleme vastu suurfirmadele, näiteks riigiasutused ja suured rahvusvahelised firmad, kellel on maksetähtaeg 21 päeva, kuna nende süsteemid on teistsugused ja pole võimalik kord nädalas ülekandeid teha.“
Kauts ütleb, et ärikliendiks on lihtne saada: „Täida kodulehel vorm, seejärel teeme taustakontrolli – kogu protsess võtab aega kõigest paar tundi, et kliendiks saada.“ Tingimuseks on muidugi see, et ei tohi olla maksuvõlgasid ja ettevõte peab olema tegutsenud vähemalt aasta aega.
Seotud lood
E-kaubandus on kiiresti arenev valdkond, kus õige makselahenduse valik võib määrata ettevõtte edu. Eriti oluline on see väiksematele ja keskmise suurusega Eesti ettevõtetele, kes konkureerivad nii kohalike kui ka rahvusvaheliste tegijatega. Coop Panga äriklientide igapäevapanganduse juht Erje Mettas toob välja, kuidas ettevõtted saavad oma makselahenduste valikuga konkurentsis eelise saavutada.