• 21.03.07, 08:33
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maksumärk viis poest ametliku joogi pähe müüdud salaviina

Ühes kange alkoholi maksumärgi kasutuselevõtuga on hüppeliselt suurenenud ametlikult müüdud viina kogus, see annab spetsialistide kinnitusel tunnistust seaduslike tootjate varasemast ulatuslikust salaviinamüügist.
Sellest, et mõned tootjad on juba aastaid kokkuleppel kaupmeestega müünud tavapoodides aktsiisiga maksustamata alkoholi, on räägitud juba aastaid. Kuna keegi aga kellegi peale näpuga näidata ei taha, ei ole suudetud tõestada ühtegi sellist juhtu, kuigi riigil jääb nii saamata kümneid miljoneid kroone, kirjutas Postimees.
Petuskeem on lihtne - ametlikku viina tootev firma suunab teatud poodidesse ühes aktsiisiga maksustatud kaubaga ka osa samasugust viina, millelt aga aktsiisi pole tasutud. Maksuks minema pidanud raha jagavad osalised omavahel ära. Kasu on enam kui priske, sest aktsiis moodustab näiteks pooleliitrise pudeli puhul üle 30 krooni.
Probleemi tunnistab ka maksu- ja tolliamet (MTA), kellele see on teada tänu avastatud rikkumistele ja nende analüüsile. "Erinevail hinnanguil võis kange salaalkoholi osa moodustada 20-30 protsenti tarbitud kangest alkoholist ja oli ilmne, et valdav osa salaalkoholist müüakse legaalses müügivõrgus," rääkis MTA peadirektori asetäitja Margus Noormaa. "Samas polnud võimalik salaalkoholi legaalsest kuidagi eristada."

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.01.25, 15:15
LHV: e-poe müügikanali tähtsust ei saa enam eirata
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele