Eesti konjunktuuriinstituudi jaanuarikuise
uurimuse tulemustest nähtub, et 80 protsenti elanikkonnast eelistab osta
toidukaupa suurtest ketikauplustest ning väikepoodide külastatavus on viie
aastaga langenud tervelt kümnendiku.
Viljandimaal Sürgaveres Pihla kauplust pidanud Rutt Raba sulges oma poe juba ülemöödunud aastal, kirjutas Sakala. Selles, et poe käigus hoidmine muutus üha raskemaks, mängisid oma osa alkoholi- ja tubakaaktsiisi seaduse muutmine ning põhivarustaja Viljandi Koidula kaubalao sulgemine.
Väikeettevõtja väitel ei saanud talle saatuslikuks suure A ja O poeketi naabrus, sest ostjaid jagus mõlemale poole, vaid see, et ta ei leidnud poe varustamiseks sobivat hulgimüüjat. Näiteks tõi Raba õllepudeli hinna, mis oli tema poele 2 krooni kallim kui suurtellimustega eelisolukorras olevale konkurendile.
Seotud lood
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.