Moerõivaste müüja Baltika kahjum kasvas
esimeses kvartalis üle viie korra 62,54 miljoni kroonini ehk 3,36 kroonini
aktsia kohta, teatas ettevõte börsile.
Eelmise aasta esimeses kvartalis oli ettevõtte kahjum 11,5 miljonit krooni ehk 0,56 krooni aktsia kohta.
Kontserni käive kahanes 17 protsenti 221 miljoni kroonini võrrelduna 266,1 miljoni krooniga aasta tagasi. Jaemüük kahanes 14,2 protsenti 193,5 miljoni kroonini, hulgimüük 32 protsenti 27,3 miljoni kroonini.
Ettevõtte teatel avaldas müügile negatiivset mõju Ukraina, Venemaa, Poola ja Tšehhi valuutade nõrgenemine Eesti krooni suhtes. Jaemüügi langus püsivate valuutakursside korral oli 5,5%. Võrreldavate poodide müük kahanes esimeses kvartalis 18%.
Turgude lõikes olid Balti riikides ning Ida- ja Kesk-Euroopas esimeses kvartalis vastupidised trendid. Kui jätta poodide avamised kõrvale ja vaadelda ainult võrreldavate poodide müüke, näitavad kõik Balti riigid esimeses kvartalis sarnast müügi langust. Teistsugune trend valitseb aga Baltika Ida- ja Kesk-Euroopa turgudel, kus kohalikBaltika juht Meelis Mildere valuutade arvestuses näitasid nii Ukraina, Venemaa kui Poola esimeses kvartalis müügikasvu – vastavalt 20, 9 ja 16 protsenti.
Brändide lõikes moodustas Montoni müük esimese kvartali jaemüügist 54% ehk 105 miljonit krooni, vähenedes aastaga 16%. Mosaici müük moodustas jaemüügist 35%, ulatus 67 miljoni kroonini ning alanes eelmise aastaga võrreldes 11%. Baltmani müük vähenes 31% võrra 13 miljoni kroonini. Ainsana kasvas esimeses kvartalis Ivo Nikkolo müük, 31 protsenti ning ulatus 9 miljoni kroonini.
2009. aasta tulemuste peamised mõjutajad on majanduslangus ja valuutade devalveerumine. Aasta esimest kvartalit iseloomustab jaanuaris ning veebruaris toimuv hooajalõpu allahindlus. Tulenevalt järsust müügilangusest ja planeeritust suuremast hooajalõpu varude tasemest toimus esimeses kvartalis varude realiseerimine sügavamate allahindlustega ning tavalisest pikema perioodi jooksul, teatas Baltika.
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.