Prisma juht Janne Lihavainen ütles Äripäevale, et võrreldes eelmise aasta lõpuga on jaekaubanduse olukord tõesti paranenud.
„Kui kõrvutame tulemusi eelneva aasta müügiga, oleme oma müügiindeksitega eelmise aasta kevade tasemel,“ täpsustas ta.
„Mõneti üllatust tekitab statistikaameti väide, nagu poleks müük kahanenud toidukaupade, jookide ja tubakatoodete jaemüügile spetsialiseerunud kauplustes. Kui vaadata AC Nielseni jaanuarikuist uuringut, on kõik nimetatud kategooriad, välja arvatud tubakatooted, eelmise aastaga võrreldes endiselt languses,“ analüüsis Lihavainen.
„Kui aga rääkida Prisma Peremarketist, siis eelmise aasta jaanuariga võrreldes me üldisest müügikasvust veel rääkida ei saa, kuigi müük on läinud sügisega võrreldes paremaks,“ ütles ta.
Lihavainen märkis, et oma osa mängib siin tõik, et Prisma kaupluste arv jäi mullu eelnevaga samale tasemele. „Tasub välja tuua, et eelmisest aastat 12% paremini on müünud spordikaubad. Oleme rahul ka teiste tarbekaupade müükidega. Oma osa on siin Rocca al Mare Prisma suurel müügikasvul ning Mustamäe Prisma ümberehituse heal käivitumisel,“ tõi Lihavainen välja põhjusi.
Samuti rõhutas ta, et käibelangus on Prisma kauplustes suurem kui tükimüügiline langus. "Oleme viimase aastaga oma hinnataset märgatavalt alandanud, et täita klientidele antud lubadust soodsaima ostukorvi osas,“ sõnas Prisma juht.
„Taas on hakanud kostma positiivseid noote. Juhul kui tarbijate kindlustunne kasvab, hakkab kasvama ka tarbimine, mis omakorda hakkab suurendama tööhõivet,“ vastas Lihavainen küsimusele, milliseid muudatusi on ta kaubanduses viimastel kuudel täheldanud.
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.