Tallinna Kaubamaja kontserni II kvartali kasum kasvas mulluselt 13,9 miljonilt kroonilt 77,4 miljonile kroonile.
Käive vähenes viis protsenti, 1,6 miljardile kroonile, teatas ettevõte börsile.
Vaatamata jätkuvast käibe langusest tingitud survele suutis kontsern suurendada
kaupluste rentaablust. 2009. aastal tehtud valusad kärped on end õigustanud ningloonud tänaseks ettevõttele kindla ja jätkusuutliku aluse. Esimesel poolaastal suutis kontsern võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasumit parandada 109,9 miljoni krooni võrra eelkõige palga- ja opereerimiskulude kokkuhoiu arvelt. Tegevuskulude vähendamiseks on suletud ebarentaableid kauplusi, mis teisalt on andnud mõningase panuse käibe langusesse. Paari viimase aasta suure ülevaru probleem on lahendatud, varude tase kontsernis on optimaalne vastates tänasele nõudlusele. Ehkki stardimarginaalid ei ole kasvanud, on allahindlused olnud väiksemad ning võimaldanud kokkuvõttes müüa kaupa kõrgema marginaaliga. Amortisatsioonikulud on langenud seoses 2009. aastal läbi viidud põhivarade allahindlusega. Madalama EURIBORi taseme tõttu vähenes finantskuludemaht võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.
Kaubamajade ärisegmendi 2010. aasta esimese poolaasta müügitulu oli 538,0 miljonit krooni, vähenedes eelmise aasta sama perioodiga
võrreldes 8%. Sellest teises kvartalis oli müügitulu 283,6 miljonit krooni, mis oli 2009. aasta II kvartali tuludest 8% madalam. Kaubamajade kahjum 2010. aasta esimesel poolaastal oli 5,1 miljonit krooni, jäädes aastatagusele tulemusele alla 5,4 miljonit krooni.
Supermarketite ärisegmendi konsolideeritud müügitulu 2010.aasta esimesel
poolaastal oli 2,3 miljardit krooni, sellest II kvartali müügitulu oli 1,2 miljardit krooni. Mõlema perioodi müügitulu kahanes võrrelduna eelmise aasta võrreldavate perioodidega 3%. Supermarketite segmendi konsolideeritud maksueelne kasum ning puhaskasum olid 2010. aasta I poolaastal 33,7 miljonit krooni, näidates võrrelduna 2009.aasta sama perioodiga 60,2 miljoni krooni suurust kasvu. II kvartali konsolideeritud maksueelne kasum ning puhaskasum oli 43,5 miljonit krooni, kasvades aasta varasema perioodiga võrrelduna 40,7 miljoni krooni võrra.
Supermarketite segmendi müügitulu Eestis oli I poolaastal 2,3 miljardit krooni
(144,7 miljonit eurot), saavutades 2009.aasta võrreldava perioodi taseme. II kvartali müügitulu oli 1,2 miljardit krooni (75,4 miljonit eurot), ületades eelmise aasta võrreldava perioodi müügitulu 2% võrra. Selveri osakaal vabariigispetsialiseerimata kaupluste jaemüügist, kus on ülekaalus toidukaubad, joogid jatubakatooted, oli 2010. aasta I poolaastal 18,5%. Eestis teenitud maksueelne kasum ja puhaskasum olid 2010. aasta I poolaastal 54,5 miljonit krooni (3,5 miljonit eurot), millest 44,6 miljonit krooni (2,8 miljonit eurot) teeniti II kvartalis. Kasumite kasvud olid aasta varasemate perioodidega võrreldes vastavalt 34,3 miljonit krooni(2,2 miljonit eurot) ja 16,0 miljonit krooni (1,0miljonit eurot). I poolaasta majandustulemustele avaldasid positiivset mõju turundustegevused ja müügikampaaniad, millede tulemusena on, vaatamata mõnedes regioonides toimunud konkurentsi tihenemisele, suurenenud klientide hulk. Samal ajal on jätkatud tööd kuluefektiivsusega. Sõlmitud on täiendavaid kokkuleppeid püsikulude alandamiseks ning üle vaadatud kokkuhoiuvõimalused muutuvkuludes.
Suurim kokkuhoid on saavutatud tööjõuefektiivsuse osas. Tööjõukulud 2010. aasta
I poolaastal olid 11% väiksemad võrrelduna aasta varasema perioodiga. Kasumi kujunemisele avaldasid ka mõju uue kaupluse - Rannarootsi Selveri - avamiskulud ning Tallinnas alates käesoleva aasta juunist kehtima hakanud müügimaks.
Selveri müügitulu Lätis 2010. aasta I poolaastal oli 0,2 miljonit krooni (10 000 eurot) võrrelduna 77,9 miljoni krooniga (5,0 miljoni euroga) eelmise aasta
samal perioodil. II kvartalis Lätis müügitulu ei olnud. SIA Selver Latvia 2010.aasta I poolaasta maksueelne ja puhaskahjum oli 24,8 miljonit krooni (1,6 miljonit eurot), vähenedes aasta varasema perioodiga võrrelduna 21,7 miljoni krooni (1,4 miljoni euro) võrra. Poolaasta kahjumist enamus moodustub kontsernisisestest kaupluste haldamisega seotud kulutustest. Kuine konserveerimiskulu oli esimese poolaasta lõpuks viidud tasemeni 3,7 miljonit krooni (0,2 miljonit eurot), millest kontsernisisesed kulud moodustasid 97%.
Kinnisvarade ärisegmendi 2010. aasta esimese poolaasta kontserniväline müügitulu oli 19,8 miljonit krooni (1,3 miljonit eurot), kahanedes eelmise aasta sama perioodiga 9% tingituna üüritegevuse vähenemisest Lätis. Segmendi esimese kuue kuu kasumiks kujunes 51,0 miljonit krooni (3,3 miljonit eurot). See oli eelmise aasta esimese poolaasta kasumist 18,1 miljoni krooni (1,2 miljoni euro) võrra parem tulemus ja oli peamiselt tingitud Läti tegevuskulude vähenemisest, soodsate intressimäärade tõttu vähenenud finantskuludest ning amortisatsioonikulude vähenemisest.
Autosegmendi 2010. aasta esimese poolaasta müügitulu ilma segmentide vaheliste tehinguteta oli 96,8 miljonit krooni (6,2 miljonit eurot), jäädes 34% alla
eelmise aasta sama perioodi tuludele. Teise kvartali müügitulu oli 51,1 miljonitkrooni (3,3 miljonit eurot), mis on 40% väiksem aasta tagusest perioodist. Tänaseks saavutatud minimaalne kulubaas madalate finantseerimis- ja laokuludega koos parema marginaaliga müügiga aitasid viia segmendi esimesel poolaastal 0,6 miljonit krooniga (0,04 miljonit euroga) kasumisse, aasta tagasi oli segment poolaastaga kahjumis 16,4 miljoni krooniga (1,0 miljoni euroga).
Teises kvartalis teeniti 1,0 miljonit krooni (0,1 miljonit eurot) kasumit, eelmise
aasta samal perioodil oli kahjum 10,5 miljonit krooni (0,7 miljonit eurot). KIAsõidukite turuosa Baltikumis oli 6 kuu seisuga 2,75% (aasta tagasi 2,17%), mis annab kasvuks rohkem kui 25%.
Jalatsikaubanduse ärisegmendi konsolideeritud müügitulu 2010. aasta teises
kvartalis oli 53,0 miljonit krooni (3,4 miljonit eurot) ja esimesel poolaastal kokku 91,9 miljonit krooni (5,9 miljonit eurot). Müügitulu kasvas võrreldes 2009. aasta II kvartaliga 17% ja võrreldes 2009. aasta I poolaastaga 8%. Olulistrolli käibe kasvus on etendanud SHU jalatsiketi hoogne laienemine, samuti ka edukad turundus- ja müügikampaaniad. Esimesel poolaastal avati seniste
Suurtüki kaupluste asemel uued SHU kingakauplused Tallinnas, Tartus, Rakveres, Kuressaares ja Kärdlas. Hästi on tarbijate poolt vastu võetud ka ABC Kinga uued jalatsimärgid ja kaupluste uuenenud kontseptsioon. Suurt tähelepanu on pööratud klienditeeninduse parandamisele. Puhaskasum oli 2010. aasta teises kvartalis 1,0 miljon krooni (0,1 miljonit eurot). 2010. aasta esimese poolaasta puhaskahjum kokku oli 8,6 miljonit krooni (0,5 miljonit eurot), vähenedes võrreldes 2009. aastaga 20,1 miljoni krooni (1,3 miljoni euro) võrra.
Kahjumi oluline vähenemine saavutati peamiselt ebaefektiivsete kaupluste sulgemise, kaubavaliku parandamise, ettevõtete siseste ümberkorralduste ja töö efektiivsuse tõstmisega. Edukalt on tööle rakendunud ühine logistikakeskus.
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.