Selveri juhi Andres Heinveri sõnul on Selveris märgata kriisiaja lõppu, mis väljendub ka tarbijate ostukäitumises.
"Kui masu-ajal jõudsid ostukorvidesse sagedamini soodushinnaga kampaaniatooted, siis praeguseks on inimesed oma traditsiooniliste eelistuste juurde tagasi pöördumas. Selveri käesoleva aasta kasumit ei saa siiski vaid inimeste ostujõu paranemise arvele kirjutada, eelkõige tuleb kasum efektiivsemast tegutsemisest ning mitmetest ajutistest teguritest," rääkis Heinver.
Selver on külmutanud kahjumliku tegevuse Lätis ning keskendunud ainult tuttavale Eesti turule. Tänavu avasime vaid ühe uue kaupluse, mis annab kiire laienemise ajaga võrreldes efektiivsuses eelise, sest iga uue poe käivitamine on töömahukas, ütles Heinver.
"Heameel on tõdeda, et kogukäive kasvab hoolimata Läti kaupluste sulgemisest ning tagasihoidlikust laienemisest Eesti turul. Kriis on mõjutanud turgu märkimisväärselt ning parandanud võimalusi koostööpartneritega paremate tingimuste läbirääkimiseks. Nii saame rääkida soodsamatest renditingimustest ja logistikakuludest, kuid näiteks toidukaupade sisseostuhinnad on aga viimastel kvartalitel pigem tõusnud ja jaekaubanduse marginaalid vähenenud," rääkis Heinver.
Selver on viimasel kahel aastal teinud mitmeid töö efektiivsust parandavaid otsuseid, mis on hakanud avaldama märkimisväärset mõju majandustulemustele. Heinveri sõnul on eelkõige kokkuhoidu saavutatud erinevatelt tegevuskuludelt, ühe hea näitena võib siinkohal tuua oma jaotuskeskuse käimalükkamise, mis on praeguseks end igati õigustanud.
Tallinna Kaubamaja kontsern teenis üheksa kuuga 144,7 miljonit krooni puhaskasumit, mullu samal ajal ulatus kahjum 23 miljoni kroonini. Ligemale kaks kolmandikku kontserni kasumist tõi Selveri kett.
Seotud lood
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.