Sotsiaalse ostukeskkonna Cherry.ee asutaja ja juht Priit Tomp usub, et aastal 2012 on noorukese ettevõtte käive juba kolmekordne. Algusest kuni tänaseni (ca 8 kuud) on ettevõtte käive olnud 23 mln krooni.
"Internetis on neli aastat terve igavik, kõike võib juhtuda selle ajaga," vastas Tomp Äripäeva Gaselli konverentsil küsimusele, milline on ettevõtte käive aastal 2015. Cherry.ee usub, et aastaks 2012 käive kolmekordistub.
"Meie joaks on discover'i-moment tähtis. Lisaks soodustus.Turg, kus meie tegutseme, on ca 2-3 aastat vana ja seal on erinevad valdkonnad ristunud. Kui vaadata maailma, siis edukad on need ettevõtted, kus mingid valdkonnad ristuvad. Näiteks Facebook, kus sisuliselt kolledžiraamat tõsteti internetti," rääkis Tomp. Tema hinnangul on oluline ka hinnata suhtumist, et säästmine on positiivne. "Discount pole häbiasi, säästa on okei. Miks peaks maksma rohkem?"
Kui ettevõte alustas, siis raha polnud, ja reklaami raskuskese suunati alguses sotsiaalmeediasse. "See on koht, kus saab olla ettevõtjana läbipaistev. Seal saab brändi tuua kliendile lähemale," märkis Tomp ja lisas, et Facebooki suurim miinus on see, et ta on kontollimatu. "Sa pead 24 h olema seal valvas. Cherry puhul on see täistöökoht. Ja miski pole tasuta. Kaheksa kuu jooksul on ca 5000-6000 dollarit läinud," märkis Tomp.
Cherry on kaheksa kuuga müüdud ligi 120 000 voucher'it ja nende lehte külastab ca 100 000 kasutajat päevas. Neil on üle 300 koostööpartneri ja käive on 23 mln krooni.
Seotud lood
Läinud nädalal lõpetas sooduskupongide vahendaja Cherry Media tegevuse Eestis, Lätis ja Leedus. Läti ettevõtja Normunds Bergs, kes oli algusaegadel Läti Cherry osanik, loetles Läti rahvusringhäälingule üles vead, mis võisid tema hinnangul ettevõttele saatuslikuks saada.
Selveri müügid kinnitavad, et jõulude ajal eelistatakse traditsioonilisi maitseid, kuid alati on ruumi innovatsioonile. Seetõttu tuleb Selveri Köök igal aastal välja uute ja eriliste jõulutoodetega. Kulinaaria tegevdirektor Merje Kips räägib lähemalt.