Kui mullu oli Tallinna Kaubamaja 1. kvartali ärikasum 1,86 miljonit eurot, siis tänavu 1. kvartalis oli ärikasum 3,5 miljonit eurot.
Kaubandushiiu aruandeperioodi kasumiks kujunes 3,2 miljonit eurot, mis aasta varasema perioodiga võrreldes kahekordistus. 2011. aasta esimese kvartali kasum oli 1,6 miljonit eurot.
Tallinna Kaubamaja kontserni 2012. aasta I kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 106 miljonit eurot, teatas firma börsile. Võrreldes 2011. aasta I kvartaliga, mil müügitulu oli 96,1 miljonit eurot, oli kasv 10,3%. Müügitulu kasvas kõigis kontserni segmentides, suurimat kasvu jaekaubandussegmentides näitasid autokaubandus ja jalatsikaubandus.
Tugev müügitulemus kajastus positiivselt kontserni esimese kvartali kasumis. Sellele aitas kaasa ühelt poolt sisetarbimise kasv Eestis, teisalt kontserni viimaste aastate jõupingutused kaupade sortimendi parandamisel ja püsikulude kontrolli all hoidmisel. Esimeses kvartalis toimusid kõige suuremad muudatused Kaubamajade ärisegmendis – ligi kahe kuu vältel oli osaliselt või täielikult suletud renoveerimiseks ligi kolmandik Tallinna müügimaja müügipinnast. 8. märtsil avati uuenenud brändiportfelli ja ruumilahendusega terviklikku ning mugavat ostukeskkonda pakkuv Naistemaailm. Märtsi lõpus aga avati endisest kaks korda suuremal müügipinnal põnev ja mänguline Lastemaailm. Kaasajastatud müügikeskkonnal on oluline roll Kaubamajade ärisegmendi konkurentsivõime tõstmisel.
Kaubamajade ärisegmendi 2012. aasta esimese 3 kuu müügitulu oli 19,0 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 12,6%. Müügitulule avaldas positiivset mõju edukas talvekaupade hooaja lõpukampaania jaanuaris. Kaubamajade kahjum 2012. aasta esimeses kvartalis oli 0,3 miljonit eurot, olles aasta tagusest tulemusest parem 0,4 miljonit eurot. Samas võrreldes möödunud aasta esimese kvartaliga toimusid jaanuari keskpaigast kuni märtsini renoveerimistööd Tallinna Kaubamaja Naistemaailmas, mõjutades ajutiselt müügitegevust 3500 ruutmeetril. Selle tulemusena laienes Naistemaailm 1000 ruutmeetri võrra senisest suuremale pinnale ja avati klientidele täies ulatuses uuendatuna 8. märtsil. Kaks kuud oli ümberehituste tõttu täielikult suletud 12,6% kogu müügipinnast ehk 2100 ruutmeetrit, kus varasema Spordi- ja Digimaailma asemel avati 22. märtsil Eesti suurim Lastemaailm. I.L.U. kosmeetikakauplusi opereeriva OÜ TKM Beauty Eesti müügitulu 2012. aasta I kvartalis oli 0,8 miljonit eurot, kasvades möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 51,8%. I.L.U. keti puhaskahjum esimeses kvartalis oli 0,2 miljonit eurot, mis on 0,03 miljonit eurot väiksem kui möödunud aasta samal perioodil. Võrreldes möödunud aasta esimese kvartaliga on I.L.U. ketil alates 2011. aasta aprillist avatud ka viies kauplus Tallinnas Ülemiste Keskuses.
Supermarketite ärisegmendi 2012. aasta I kvartali konsolideeritud müügitulu ja müügitulu Eestis oli 77,3 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga võrrelduna 7,1%. Supermarketite segmendi konsolideeritud maksueelne kasum ja puhaskasum olid 2012. aasta I kvartalis 1,9 miljonit eurot, näidates võrrelduna 2011. aasta sama perioodiga 0,8 miljoni euro ehk 77,7% suurust kasvu. Eestis teenitud maksueelne kasum ja puhaskasum olid 2012. aasta I kvartalis 2,4 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga võrrelduna 0,8 miljoni euro ehk 49,6% võrra. Selveri I kvartali müügitulu kasvule on kaasa aidanud edukad müügikampaaniad ning I kvartali pühadeperioodi müükide keskmisest suurem kasv. Samuti on oluline liigaastast tulenev mõju, mis andis vaadeldavale perioodile lisaks ühe müügipäeva. Eelmise aasta madala võrdlusbaasi taustal on I kvartalis paranenud tööstus- ja esmatarbekaupade müügitulemused. Toidukaupade müügitulu kasvule on hindade tõusu mõju hakanud vähenema ning mahuline müügilangus on pidurdunud. Jätkuvalt on Selveris fookuses töö kaupade sortimendi kohaldamisega vastavalt nõudluse muutustele ning kaupade saadavuse tagamine, mille tulemused avalduvad ka müügitulemuste kasvus. Võrrelduna eelmise aasta sama perioodiga on müügitulu kasvule negatiivset mõju avaldanud tihenenud konkurents jaekaubandusturul ning kõrgem võrdlusbaas eelmisel aastal suletud Soldino Selveri arvelt. Eesti kasumi kasv on tingitud eelkõige suurenenud müügimahust ning järjepidevast tööst kaupade sortimendi ning müügitulukusega, mille tulemusena on ettevõtte brutokasumi marginaal suurenenud 0,3 protsendipunkti võrra. Jätkuvalt on Selveris fookuses tegevuskuluefektiivsus ja tööjõuefektiivsus. 2012. aasta tegevuskulusid on ajutiselt suurendanud 27. märtsil lõpule jõudnud Selveri Pagarite kontseptsiooni loomine ja kaupluste pagarilettide ülevõtmine. Selveri Läti kauplused on suletud ning kaupade müügitulu 2012. aasta I kvartalis Lätis ei olnud. Läti ettevõtte müügitulu oli I kvartalis sarnaselt aasta varasemaga 0,004 miljonit eurot. I kvartali maksueelne kahjum ja puhaskahjum Lätis oli 0,6 miljonit eurot, kahanedes 2011. aasta I kvartaliga võrreldes 0,9%. Majandustegevus Lätis on külmutatud.
Kinnisvarade ärisegmendi 2012. aasta esimese kvartali kontserniväline müügitulu kasvas võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 6,1% ning ulatus 0,7 miljoni euroni. Esimese kvartali kasumiks kujunes 1,8 miljonit eurot. Kasum suurenes 2011. aasta esimese kvartaliga võrreldes 8,3% peamiselt tänu müügitulu kasvule.
Autokaubandussegmendi 2012. aasta I kvartali müügitulu ilma segmentide vaheliste tehinguteta oli 6,1 miljonit eurot, ületades 59,9% eelmise aasta sama perioodi tulusid. Esimese kolme kuu kasum oli eelmise aasta esimese kvartaliga võrreldes kahekordne ehk 0,4 miljonit eurot. Kasumi kasvule aitas kaasa heade müügitulemuste juures kuluefektiivsuse säilitamine.
Jalatsikaubanduse müügitulu 2012. aasta I kvartalis oli 2,9 miljonit eurot, kasvades võrreldes 2011. aasta sama perioodiga 13,9%. Tugev müügikasv oli tingitud madalast võrdlusbaasist, soodsatest ilmastikuoludest (2010/11. aasta talvehooaja müügid jäid 2010. aasta novembrisse-detsembrisse, samas kui 2011/12. aastal olid põhilisteks talvekauba müügikuudeks jaanuar ja veebruar) ning üldisest tarbimise elavnemisest, seda eriti rõivaste ja jalatsite sektoris. I kvartali kahjumiks kujunes 0,5 miljonit eurot ja vähenes 19,7% võrreldes 2011. aasta I kvartali kahjumiga, mis oli 0,6 miljonit eurot. Kahjumi peamisteks põhjuseks oli moekaubandusele omane talvehooaja lõpu allahindlus.
Seotud lood
Neljapäeval vastas kaubandus.ee lugejate küsimustele Tallinna Kaubamaja juhatuse esimees Raul Puusepp.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.