Prantsuse käekotitootja Louis Vuitton hoiab seitsmendat aastat maailma väärtuslikuma luksusbrändi tiitlit, vahendas Bloomberg.
LVMH Moet Hennessy Louis Vuittonile kuuluv bränd on täna avaldatud Millward Brown Optimori 2012. aasta BrandZ uuringu põhjal väärt 25,9 miljardit dollarit ehk mullusest seitse protsenti rohkem.
Hermes, kus ka LVMH-l on osalus, tõusis teiseks, kerkides aastaga 61 protsenti 19,1 miljardile dollarile. Rolexi väärtus kasvas 36 protsenti, 7,17 miljardile dollarile.
„Luksus paistab hea investeering, kuna inimesed ostavad üha enam klassikalisi asju kõrgmoe asemel,“ ütles Millward Brown Optimori tegevdirektor Nick Cooper. „Kes saavad endale lubada luksust, on ka noored professionaalid, kes ei saa endale maja ostu lubada ning kulutavad vaba sissetuleku keskmise hinnaklassi luksusele.“
Uuringu põhjal on luksusbrändidel kolm võtmefaktorit – käsitöö, pärand ja ajalugu.
Vuittoni väärtus moodustab umbes kolmandiku LVMH 61,05 miljardi eurosest ettevõtte turuväärtusest. Neljandal kohal on Chanel, mille väärtus langes kaks protsenti, 6,68 miljardile dollarile. Viies Gucci kaotas 14 protsenti väärtust 6,42 miljardile dollarile. Mullu Hongkongi börsile läinud Prada tuli kuuendale kohale 5,7 miljardi dollarilise brändiväärtusega.
Genfi Cie, Financiere Richemonti Cartier ning Hennessy konjak ja Moet Chandon olid vastavalt seitsmes, kaheksas ja üheksas olles väärt 4,22 kuni 4,84 miljardit dollarit. LVHMile kuuluvad otse või läbi osaluse maailma top 10 luksusbrändist neli.
Burberry tuli 4,09 miljardi dollarilise brändiväärtusega kümnendaks. Brändiväärtus kasvas 21 protsenti ja ulatub ligi pooleni ettevõtte turuväärtusest.
Kõige väärtuslikum tavabränd oli 182,9 miljardi dollariga Apple.
Seotud lood
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.