Suurbritannia suurim jaemüüja Tesco teatas esimesest kasumilangusest viimase ligi kahe kümnendi jooksul, mille põhjustas vajadus suuremate investeeringute järele.
Kinnisvara tulu mittearvestav nn kauplemiskasum kukkus esimese poolaastaga 11%, 1,59 miljardi naelani (ca 2 mld eurot). Bloombergi küsitletud analüütikud ootasid keskmiselt 1,62 miljardi naelast kasumit.
Üle Euroopa poode omava Tesco tegevjuht Philip Clarke on lubanud investeerida miljard naela uutesse toodetesse, lisatööjõudu ja 2900 Suurbritannia poodi eesmärgiga suurendada saareriigis juhtivat turupositsiooni, mis sel aastal kukkus seitsme aasta madalaimale tasemele.
"Viimased aastad on näidanud, et ka gigandid libastuvad, kui nad ei pööra kliendile enam tähelepanu," ütles Bloombergile Kantar Retaili analüütik Bryan Roberts. Tema sõnul näitavad teise kvartali tulemused, et tõenäoliselt on põhi saavutatud.
Tulemuste peale kukkus Tesco aktsia Londoni börsil 1,7%, 331 pennini. Sel aastal on aktsia kaotanud 18% hinnast.
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.