• 21.11.12, 12:20
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rimi juht: meie tootevaliku otsustavad Eesti tarbijad

Rimi Eesti Food tegevjuhi Anders Lorentzsoni sõnul otsustavad nende tootevaliku üle otsustavad Eesti tarbijad.
"Rimi sortimenti ei määrata Tallinnas, Riias ega Stockholmis - kaubavaliku üle otsustavad iga päev kauplustes meie kliendid," kinnitas Lorentzson saadetud teates.
Lorentzsoni sõnul on eeloleva kolme aasta tähtsaimad trendid Eesti jaekaubanduses seotud tervisliku toitumise, kohaliku toidukraami laia valiku, hea hinna-kvaliteedi suhte ning e-kaubanduse arenguga. "Rimi kauplustes on müügil kümneid tuhandeid tooteid, niipea kui ilmneb, et mõni neist ei vasta tarbija vajadustele või ootustele, ei ole selle toote koht meie kaupluseletil," kinnitas Lorentzson.
Valdav osa ostuotsustest (rohkem kui 2/3) tehakse poes, mis tähendab, et kaupmehel lasub Lorentzsoni sõnul suur vastutus selle eest, mille klient ostukorvi tõstab. “Eestis on ülekaaluliste laste arv viimase kuue aastaga kasvanud kaks korda," nentis Rimi juht. Samuti moodustab tema sõnul ülekaaluliste täiskasvanute osakaal ligi poole kogu rahvastikust. "Tõsi, võrreldes USA-ga, kus ülekaalulisi inimesi on 70% rahvastikust, polegi ehk Eesti olukord kõige halvem, kuid pigem on küsimus selles, et eestlased tegelikult tahavad tervislikult toituda ning kaupmeeste asi on järjepidevalt küsida - mida meie saame oma tarbijate jaoks selles osas ära teha?
"Tarbijatel on selgelt kasvav ootus tervislike toodete väljatoomisele," ütles Lorentzson. Tema sõnul on Rimi selles osas juba astunud konkreetseid samme. "Rimi keelustas esimesena Eestis energiajookide müügi alaealistele, lisaks piirasime sigarettide müüki, viies need kassadest infoletti" loetles Rimi Eesti juht. "Need valikud ei ole võib-olla meelepärased kõigile meie klientidele, kuid usume, et meie püsikliendid mõistavad ja jagavad neid väärtusi, millest lähtuvalt seda vajalikuks peame," ütles Lorentzson.
Seoses e-kaubanduse arenemisega jaekaubanduses prognoosib Lorentzson järgnevatel aastatel olulist muutust, eelkõige just mugavuse ja personaalsuse suunas. "Kauplusteketid, mis soovivad pälvida tarbija poolehoidu, peavad kuulama tarbijat ning õppima, kuidas innovaatilisi lahendusi jaekaubanduses kõigi osapoolte huvides ära kasutada,” võttis Lorentzson kokku.
Kõige olulisemaks peavad kaubandussektori juhid hea hinna-kvaliteedi suhte tagamist, selgus Lorentzsoni sõnul möödunud nädalal Rimi jaekaubanduskonverentsil enam kui 100 Eesti kaubandus- ja toiduainetööstuse juhi seas läbiviidud küsitlusest. "Kui hinnateema oli ootuspärane tulemus, siis järgmistena peetakse võrdselt tähtsaks ja oluliseks tarbijate ootustele vastava tootesortimendi kujundamist ning koostööd tarneahela osapoolte vahel efektiivsuse ja tootearenduse suunal," refereeris Anders Lorentzson Eesti jaekaubanduse tulevikusuundi käsitleva uuringu tulemusi.

Seotud lood

Uudised
  • 20.11.12, 10:20
Vihand: ETK-l on suur tugevus, mida keegi ei suuda järele teha
ETK uus juht Jaanus Vihand ütles intervjuus Äripäevale, et ETK-l on  suur tugevus, mida keegi teine ei suuda järele teha –  ühistute struktuur
  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele