• 30.11.12, 12:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Swedbank: oodatav jaemüügi pidurdumine ei pruugi halb olla 

Jaemüügi kasv oktoobris veidi aeglustus ning ettevaatavalt ootab Swedbank samuti pigem kasvunumbrite alanemist.
"Majanduse tasakaalu seisukohalt ei pruugi see halb olla, sest maailma majanduse nõrkuse taustal ei paista hetkel ka ekporditulude paisumist, kommenteeris Swedbanki Balti investeerimiskeskuse analüüsi osakonna juhataja Kristjan Tamla tänast jaekaubanduse statistikat nind lisas: "Väikeses avatud majanduses, kus elanikkonna säästud on suhteliselt madalad, pole tarbimise kiirem kasv ekspordiga võrreldes pikaajaliselt võimalik".
Samas märkis Tamla, et vaatamata oktoobrikuisele sisetarbimine aeglustumisele, on autode müük endiselt kõrge.
Tamla võttis kokku, et jaemüügi aastased kasvunumbrid on enamiku tänavusest aastast püsinud suhteliselt kitsas vahemikus ning olnud küllaltki sarnased sissetulekute (palk+hõive) kasvuga. Viimastel kuudel on siiski täheldada märke tarbimise aeglustumisest ning ka tarbijate kindlustunde indeksid on taas langusesse pööranud. Teatavaks erandiks on autode soetamine, mis on endiselt hoogne. Mootorsõidukite müük oli aasta tagusest üle viiendiku kõrgem ning eraisikutele väljastati oktoobris autoliisinguid suurimas mahus alates 2008.a suvest.  
 
 

Seotud lood

Uudised
  • 30.11.12, 09:20
Jaemüügi kasv oktoobris veidi aeglustus
Kui septembris kasvas jaemüük aastases võrdluses 7%, siis oktoobris jaemüügi kasv veidi aeglustus.
Uudised
  • 30.11.12, 13:03
Sõidukikaubandus tegi oktoobris rekordi
Kui enamikus kaubagruppides oli oktoobri müügikasv aeglasem võrreldes septembriga, siis sõidukikaubandusettevõtetele oli oktoober rekordkuu, kus kasv ulatus aastases võrdluses 28 protsendini.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele