A. Le Coqi juhi Tarmo Noobi hinnangul joogiturg tänavu tõenäoliselt ei kasva ning jääb mullusele tasemele. Eelmist aastat mõjutasid kehv suvi ja tarbimise langus.
“Esiteks mõjutab sel aastal tootjaid ja tarbijaid lahja alkoholi aktsiisitõus," ütles Noop. "Teiseks mõjuriks on poliitiline risk, kuna Eestis on valimisaasta ja tõenäoliselt tahetakse piirata või reguleerida õlle, energia- ja karastusjookide tarbimisega seonduvat. Kolmandaks kallinevad mitmed joogitööstuse toorained, mis on pikaajaline ja püsiv trend seoses rahvastiku kasvuga maailmas; neljandaks tõuseb energia hind,“ loetles Noop.
Ta nimetas ka turundusriski, sest tootjatel on palju raskem oma sõnumeid tarbijateni viia - ostjad on killustunud eri kanalite vahel ning uusi tarbijaid on aina raskem juurde võita. “Joogituru ainukeseks tundmatuks muutujaks jääb suvi ning kui see tuleb mullusest parem, ennustan joogiturule kasvu,“ lisas Noop.
Noop ütles, et lõppenud aasta oli A. Le Coq’ile joogituru keskmisega võrreldes oluliselt edukam. “Kindlustasime liidripositsiooni veelgi, samal ajal kui õlleturg kukkus 4% ja mittealkohoolsete jookide sektor kahanes 5%,” sõnas Noop. “A. Le Coq’i õllemüük mullu ei kahanenud, hoidsime 2011. aasta taset."
Noobi sõnul võitsid nad kõige rohkem mahlatootmises, kus turg kukkus 9%, kuid A- Le Coq kasvas 2%, ning veesegmendis, kus turg ei kasvanud, kuid nemad said juurde 13% turgu..
A. Le Coq’i käive kasva eelmisel aastal 5%.
Seotud lood
Selle aasta hinnatõusud löövad valusalt ka tootjate tulukuse pihta, toodete omahinna kallinemine kõigis sektorites seab ohtu ettevõtete konkurentsivõimekuse eksportturgudel.
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.