Kohvi hinna langus maailmaturul mõjub jaemüüjatele nihkega kinnitas ETK ostudirektor Kadi Lainelo
Maailmaturul kohvihind langeb, kuid tarbijateni ei ole see langus veel päris jõudnud. Esimesed muudatused lähtuvalt maailmaturu hindade langusest kajastusid eelmise aasta lõpupoole. “Selleks ajaks olime langetanud klientidele olulisemate toodete hindu juba ka ise,” kinnitas ETK ostudirektor Kadi Lainelo.
ETK’l on soov pakkuda kohvile, kui ostukorvi ühele olulisemale tootele, võimalikult tarbijasõbralikku hinda ning sellega seoses käib neil ka osade hankijatega hinna läbirääkimised. “500 g kohvipakile kujunevat hinda on raske ennustada, kuna see sõltub mitmetest eri teguritest,“ ütles Lainelo.
Praeguseks on tarbijad enim võitnud kohvi kampaaniahindade languse kaudu.
Seotud lood
Kohvimüüjad kinnitavad, et kohvi börsihinna langus poe¬hinda ei mõjuta ning ostja peaks hinnale keskendumise asemel kvaliteedile mõtlema.
Kohvihinna trend maailmaturul toob kaasa oodatud hinnalanguse ka Eesti lõpptarbijale, kinnitab kaupluste Säästumarket ja Rimi ostudirektor Vaido Padumäe.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.