Maxima kaupluse käive kasvas jaaninädalavahetusel mullusega võrreldes ligi 21%. Erinevaid lihatooteid osteti jaeketi vastavatud lihatsehhide ja rohkete sooduspakkumiste toel tänavu koguni üle 40% enam kui mullu.
Maximale kujunes selle aasta jaanimüük (periood 20.-24. juuni) rekordiliseks. Kõige enam tehti Maximates sisseoste reedel ja laupäeval, kui müük oli tavapäevadega võrreldes ligi 50 protsenti suurem.
Koguseliselt oli kõige ostetuim jaanikaup arbuus, mida müüdi seitse rekkatäit ehk ligi 150 tonni, mis on 76% mullusest enam. Lihatoodetest kujunes populaarseimaks jahutatud maitsestamata seakaelakarbonaad, mida müüdi üle 60 tonni.
Õlut müüdi viie päevaga üle poole miljoni liitri. Siidrit ja erinevaid alkoholikokteile müüdi üle 120 000 liitri. Karastusjookidest läksid kõige paremini müügiks mineraalvesi Borjomi ja kali Tanheiser.
Köögiviljadest osteti enim soodushinnaga kobartomatit ja lühikest kurki. Tarbekaupadest osteti peamiselt grillsütt ja putukatõrjevahendeid.
Maxima kommunikatsioonijuhi Erkki Erilaidi sõnul aitas prognoosidest edukamale jaanimüügile kahtlemata kaasa mullusest tunduvalt parem ilm. „Samas kasvas Maxima müük ka tänu uutele kauplustele ning oma liha- ning kulinaaria- ja kondiitritsehhide rajamisele,“ lisas Erilaid.
Seotud lood
Tänavused suurimad jaaniostud tehti 21. ja 22. juunil ning ebatraditsiooniliselt soe ja vihmavaba jaaniilm pani eestlased pühadeks tavatult suuri oste tegema. Mullu osteti 50 tonni liha ja šašlõkki, siis seekord 125 tonni, mis on kaks ja pool korda rohkem kui mullu.
"Sel aastal oli arbuus Jaaniaja parima müügiga toode, müüsime seda rekordkoguses," väitis Rimi Eesti Foods AS-i pressiesindaja Katrin Bats, ent ei soovinud numbriliselt koguseid avaldada.
"Maitsestamata šašlõkikuubikute müük ületas kõik meie ootused, müüsime seda kokku nelja päevaga üle 10 tonni," kommenteeris Prisma Peremarketi turundus- ja kommunikatsioonidirektor Kadri Lainas poeketti müügitulemusi jaaniajal.
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.