"Maitsestamata šašlõkikuubikute müük ületas kõik meie ootused, müüsime seda kokku nelja päevaga üle 10 tonni," kommenteeris Prisma Peremarketi turundus- ja kommunikatsioonidirektor Kadri Lainas poeketti müügitulemusi jaaniajal.
Lainas lisas, et aina rohkem ostjaid eelistab osta maitsestamata liha ja ise marinaadi teha. Liha ja šašlõkke müüs Prisma kokku umbes 60 tonni. "Kuna jaanipäeval eelistatakse siiski liha kalale, oli kala müük liha ja šašlõkimüügist oluliselt väiksem," lisas Lainas. Värsket kala osteti Prismast umbes 600 kilogrammi kanti.
Erinevaid grillvorste osteti ligi 9 tonni. "Enim ostetud vorstid olid Rakvere Lihakombinaadi šašlõkivorst lambasooles ja Maag Lihatööstuse Gruusia toorvorstikesed," ütles Lainas. Tema sõnul müüsid sašlõkkidest väga hästi ka eri tarnijate tooteportfellides olevad armeenia šašlõkid.
Õlut müüs Prisma kokku 77 000 liitri ja siidrit 16 000 liitrit. "Kõige enam osteti meilt tänavu Saku Originaal Pinti, teisel kohal oli A Le Coq Premium, kolmandal aga Corona õlu," selgitas Lainas.
"Varajane kartul müüs hästi, seda läks pea 10 tonni." ütles Lainas. Lisaks osteti palju arbuusi, kurki ja tomatit.
Kokkuvõttena tunnistas Lainas, et müük on võrreldes eelmise aastaga kergelt tõusnud. "Kui on pikad pühad, sõidab lõviosa inimestest Tallinnast ära ning pühade müügist saavad suurema osa just Tallinnast väljaspool asuvad kauplused," rääkis ta. Seetõttu näiteks Tallinna Prismades sooritati rohkem oste reedel ja laupäeval. "Samas Tartus ja Narvas olid aktiivsed müügipäevad ka pühapäev ning esmaspäev," lisas Lainas.
Siiamaani on käesoleva aasta müük läinud Prisma jaoks ootuspäraselt. "Oleme oma kogumüükidega ületanud jätkuvalt turu keskmist," ütles Lainas ja lisas, et prognooside ja tegeliku elu vahel esinevad kuude lõikes mõneprotsendilised kõikumised on normaalne nähtus.
Prisma Peremarketi 2012. müügitulu koos käibemaksuga oli 212 miljonit eurot.
Seotud lood
Tänavused suurimad jaaniostud tehti 21. ja 22. juunil ning ebatraditsiooniliselt soe ja vihmavaba jaaniilm pani eestlased pühadeks tavatult suuri oste tegema. Mullu osteti 50 tonni liha ja šašlõkki, siis seekord 125 tonni, mis on kaks ja pool korda rohkem kui mullu.
Maxima kaupluse käive kasvas jaaninädalavahetusel mullusega võrreldes ligi 21%. Erinevaid lihatooteid osteti jaeketi vastavatud lihatsehhide ja rohkete sooduspakkumiste toel tänavu koguni üle 40% enam kui mullu.
"Sel aastal oli arbuus Jaaniaja parima müügiga toode, müüsime seda rekordkoguses," väitis Rimi Eesti Foods AS-i pressiesindaja Katrin Bats, ent ei soovinud numbriliselt koguseid avaldada.
Selveri müügid kinnitavad, et jõulude ajal eelistatakse traditsioonilisi maitseid, kuid alati on ruumi innovatsioonile. Seetõttu tuleb Selveri Köök igal aastal välja uute ja eriliste jõulutoodetega. Kulinaaria tegevdirektor Merje Kips räägib lähemalt.