Via 3L juht Elmer Maas ütleb, et Eesti turul mõjutavad nende tegevust jaekettide otsused, kuid samas kogu elu ei koosne ainult suurtest poekettidest.
Intervjuu Via 3L juhi Elmer Maasiga.
Via 3L laienes tänavu Lätti, Lagedil kasvatate laopinda. Kas pürgite turuliidriks?
Oleneb, millist turgu vaadata. Eesti jaotuslogistika turgu vaadates oleme Smarteni järel käibelt teisel positsioonil. Toidu- ja esmatarbekaupade osas ongi Eestis vaid kaks suurt tegijat, Logistika Plussi fookus on suunatud elektroonikatööstuse teenindamisele.
Eesti turul mõjutavad meie tegevusi jaekettide otsused. Maxima otsustas mullu oma kesklao projekti arendama hakata ning see vähendas nii Smarteni kui ka meie mahtusid. Samas tuleb ka selles olukorras, kus Rimil, Maximal, ETKl on oma kesklaod, ülejäänud turgu teenindada. Restoranid on ka Võrus ja Tartus, elu ei koosne ainult suurtest poekettidest.
Kas oletegi oma eesmärgiks võtnud väikeste ja keskmiste ettevõtete teenindamise?
See on loogiline suund. Näiteks on mõne suurema tootja nagu A. Le Coq strateegia osaks ise oma kauba poodi toimetamine. Samal ajal kasutab meie teenust õlletootja Viru Õlu. See on mõne aasta küsimus, et väiksemad ettevõtted järjest rohkem koonduvadki suurtesse jaotuskeskustesse, kus kulutused logistikale on märksa väiksemad. Peab toimuma nihe, et ettevõte oleks valmis loobuma oma kolmest autost, viiest laomehest ja rendipinnast ning keskenduma müügile ja turundusele. Teisest küljest töötavad kettide tsentraalsed ostukeskused meie kahjuks.
Eelnev puudutas toidu- ja esmatarbekauba logistikat. Meie suund praegu on võetud toidu- ja esmatarbesektorist väljapoole. Näiteks on Koduekstra kogu logistika meie hallata andnud: alates kaupade toomisest piiri tagant, vajadusel ümber pakkimisest ja tellimustele vastavast laiali vedamisest.
Millised on Via 3L perspektiivid järgneva kümne aasta lõikes?
Via 3L on kümne aasta pärast olemas ja tõenäoliselt ka samas sektoris. Kui praegu tuleb pool meie müügitulust rahvusvahelisest transpordist, millega alustasime alles kaks aastat tagasi, siis viie aasta pärast on see osakaal enam kui 2/3. Sellele vastavalt peame ka ennast kohandama.
Konteinerveod on küll kõige kiiremini kasvav osa, ent siiski marginaalne. Euroopa-sisene konteinervedude liiklus on samas hästi kiiresti arenev. Kaubavedu sadamatest konkureerib tublisti nii kiiruselt kui hinnalt maanteetranspordiga
Loe 27. augustil ilmunud Äripäeva Logistika kuurkirjast, kuidas Maas tuli toime enda esimese majanduskriisiga ning millised on tema juhtimispõhimõtted edu saavutamiseks.
Autor: Tea Taruste
Seotud lood
Selveri müügid kinnitavad, et jõulude ajal eelistatakse traditsioonilisi maitseid, kuid alati on ruumi innovatsioonile. Seetõttu tuleb Selveri Köök igal aastal välja uute ja eriliste jõulutoodetega. Kulinaaria tegevdirektor Merje Kips räägib lähemalt.