Eelmisel sügisel avati Kadaka Selveris keti esimene hulgitagastusega taaraautomaat, mille edust tiivustatult avati järgemööda ka Pirita ja Peetri kauplustes samalaadsed automaadid. Nüüdseks kasutatakse seda tüüpi automaate juba rohkem kui tavamasinaid, mistõttu jätkab Selver uut tüüpi automaadivõrgustiku laiendamist – järgmise suure söötmisavaga automaadi saab Järve Selver.
- Selveri taaraautomaat, kuhu saab valada kogu taarakoti korraga
Hulgitagastusega automaati saab kogu taara korraga sisse valada. Sellised on lisaks Kadakale nüüdseks ka Pirita ja Peetri Selverites. Selveri haldusjuhi Mati Velliku sõnul on uut tüüpi automaadid ülipopulaarsed.
„Asukohtade valikul oleme lähtunud sellest, milliste majade klientide taaratagastuse vajadus on suurem. Hulgitagastus võimaldab hoida ära taaratagastuspunkti tekkivaid järjekordi, ent on kordades mugavam ka kliendile,“ selgitas Vellik.
Juunikuu statistika põhjal saab öelda, et kõige populaarsem hulgitagastusega taaraautomaat asub Kadaka Selveris, kuhu tagastati üle 140 000 ühiku taarat, mida on tublisti rohkem kui tavaautomaatides. Ka Pirita ja Peetri masinate tagastused ületavad 100 000 piiri, ent Kadaka troonilt tõukamiseks on neil veel omajagu maad minna.
Ehkki tublidest taaratagastajatest hulgitagastusega automaatides puudust pole, on see paljude jaoks veel täiesti avastamata võimalus, kuidas taara eriti mugavalt tagastada. Masin töötab nii, et korraga on võimalik sisse valada vaid plastik- ja plekktaara, mis järel teeb sorteerimistöö ise ära (klaastaara tuleb tagastada tavatüüpi automaati, millesse saab sööta taarat vaid ühekaupa). Uut tüüpi Tomra R1 masin sorteerib taara ära keskeltläbi viis korda kiiremini kui pudelite ükshaaval sisestamine.
Lisaks kiirusele on need masinad puhtamad, lihtsamini käsitletavad ja mugavamad, kui klassikalised süsteemid. Norra, Rootsi ja Soome võtsid sellist tüüpi taaratagastuse automaadid kasutusele juba eelmisel aastal ning ka seal said need koheselt populaarseks: taara tagastamine kasvas rohkem kui kaks korda.
Pakendiautomaatide tarnija Tomra Service OÜ müügijuht Jüri Lillemägi täpsustas, et klaastaara peab tavaautomaati eraldi sisestada, sest klaas võib plekkpurgi kortsu ajada, mistõttu on triipkoodi lugemine raskendatud.
Tasapisi lisandub uut tüüpi automaate ka mujale. Selveri juhatuse liige Kristi Lomp lisab, et taolised tehnoloogilised uuendused loovad eeldusi ka uute pakendiliikide tagastusvõimalustele. “See võimaldab tulevikus veelgi paremini prügi täielikult sorteerida.”
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.